Senaste nytt

SAS Friends & Family, boka senast 13 December 2021

KarlJ

Medlem
Lite OT, men upplever ni som är EBD att till exempel Friends&Family-erbjudanden är "värt" steget från EBG? Och får man alltså dela koden med en vän? Det verkar ju vara rätt hyfsade priser av vad man ser här.

Funderar på om jag borde se till att boka in en Mileage run i januari medan det fortfarande är 4x statuspoäng, därav frågan.
 

Taggen

Medlem
Lite OT, men upplever ni som är EBD att till exempel Friends&Family-erbjudanden är "värt" steget från EBG? Och får man alltså dela koden med en vän? Det verkar ju vara rätt hyfsade priser av vad man ser här.

Funderar på om jag borde se till att boka in en Mileage run i januari medan det fortfarande är 4x statuspoäng, därav frågan.
Vi som Diamond har nog lite olika syn på vad som gör det värt det eller inte. Personligen så är inte just att få tillgång till F&F speciellt viktigt för min del. Jag hade nog offrat Diamond om inte 4X kampanjen kommit som gör det betydligt enklare att behålla kortet. Vad jag gillar med Diamond just nu är att poängen inte går ut, jag värderas 30% högre i Plusgrade budgivningar, boka säte i GO, seatblock då och då, 30% lägre poängpris när du bokar bästa tillgänglighet (kan vara en bra deal för att ”växla” extrapoäng till baspoäng) samt att jag kan ge bort ett guldkort till hustrun som reser en del. En del har säkert haft stor nytta av CU på long-haul. Beror mycket på ditt resemönster och i vilka bokningsklasser på SAS du flyger med och om du flyger mycket med SAS. Du har noll nytta av Diamond om du inte flyger SAS. Till sist spelar väl egot in och om man är poäng och statusjägare så kan det vara viktigt.
 
Toppen