Senaste nytt

SAS Friends & Family 28 september - 8 oktober 2016

Dr. Miles

Expert
Själv försöker jag pussla ihop det billigaste alternativet (HKG-ARN-HKG) men minimalaste priset Manila-HKG-MNL helgen efter den inofficiella träffen i Hong Kong 3-4 december.
Gäller SAS VIP kampanj även för resor som börjar från Hong Kong? (Du skrev Hong Kong-Stockholm-Hong Kong)
 

Smuffe

Medlem
Gäller SAS VIP kampanj även för resor som börjar från Hong Kong? (Du skrev Hong Kong-Stockholm-Hong Kong)
Alla biljetter hos SAS är ju rent teoretiskt enkelbiljetter som slås ihop såsom jag har förstått det.

Jag sökte på Hong Kong/Beijing/Shanghai/Tokyo - Stockholm och fick upp dessa priser enligt mina tidigare inlägg. :)
Så det spelar ingen roll om man utgår från Stockholm/Oslo/Köpenhamn till destination eller vice versa.
Kampanjpriset är ju ändå det samma om man hade flugit Skandinavien till destination eller tvärtom.
 

Dr. Miles

Expert
Alla biljetter hos SAS är ju rent teoretiskt enkelbiljetter som slås ihop såsom jag har förstått det.

Jag sökte på Hong Kong/Beijing/Shanghai/Tokyo - Stockholm och fick upp dessa priser enligt mina tidigare inlägg. :)
Så det spelar ingen roll om man utgår från Stockholm/Oslo/Köpenhamn till destination eller vice versa.
Kampanjpriset är ju ändå det samma om man hade flugit Skandinavien till destination eller tvärtom.
Det är inte samma sak alls.
Priset av Stockholm-Hong Kong T/R och Hong Kong-Stockholm T/R är inte samma. Det gäller även för andra SAS interkontinentala linjer.

På interkontinetala linjer har SAS väldigt dyra enkelbiljetter.
Försök att boka enkelbiljett till Hong Kong (eller från Hong Kong) så att du märker skillnaden.
 

Dr. Miles

Expert
Gäller SAS VIP kampanj även för resor som börjar från Hong Kong? (Du skrev Hong Kong-Stockholm-Hong Kong)
Det verkar att finnas SAS Family & Friends priser även från Hong Kong.

Screenshot20160930 01 SK.png

SAS VIP Plus Hong Kong-Stockholm T/R för ca 6.100 SEK (ca 5.500 HKD) inkl. skatter är riktigt bra pris för att vara Premium Economy biljett från Hong Kong.

Ping @RobRoy @RobHK

Ifall ni vill betala i HKD, använd den här länken.
FlySAS - V.I.P. booking
 

Smuffe

Medlem
Det är inte samma sak alls.
Priset av Stockholm-Hong Kong T/R och Hong Kong-Stockholm T/R är inte samma. Det gäller även för andra SAS interkontinentala linjer.

På interkontinetala linjer har SAS väldigt dyra enkelbiljetter.
Försök att boka enkelbiljett till Hong Kong (eller från Hong Kong) så att du märker skillnaden.

Jo, det har du rätt i. :)
Det var mer kombinationen enkel + enkel på SAS hemsida som skapar retur.

Jobbdatorn gör det svårt att skapa screenshots (PC och jag är en Mac-person) så tack för att du lade upp den.
 

Dr. Miles

Expert
Jo, det har du rätt i. :)
Det var mer kombinationen enkel + enkel på SAS hemsida som skapar retur.
Det är praxis på många legacy flygbolag.
De flesta legacy flygbolag visar priser per enkelväg när man bokar en T/R biljett.
Men de säljer enkelbiljett på interkontinentala flygningar väldigt dyrt.
 

Johan Hbg

Medlem
Supernöjd att jag hittade denna kampanj här på bc. Bokade Köpenhamn - Washington / New York - Köpenhamn i plus i november för under 6000 (5997). Blir en billig kurs i arlington för firman plus att jag hinner inom atlantic city på vägen hem :)
 

011430121

Medlem
Brev en Las Palmas Lördag till Onsdag i mitten av feb. för ca 2,600:- i plus. 1000:- billigare än när jag tittade på samma datum för ca 1 månad sedan
Samt kunde göra en London ändring sedan förra kampanjen.
 
Toppen