kerran1980
Medlem
Vad händer i höst om/när SAS inte kan betala ut lön till personalgrupper som inte strejkar eller sympatistrejkar.
Rimligen borde kassainflödet från ny biljettförsäljning vara nära inpå 0 kr sedan strejkvarslet för en månad sedan. Konsekvenserna av strejken och nyheten om Chapter 11 lär ju inte öka biljettförsäljningen i framtiden heller.
I höst spås också efterfrågan på resor minska kraftigt.
Det känns som någonting uppenbart fattas i SAS plan framåt i kommunikationen.
Är planen att ansöka om rekonstruktion av vissa SAS bolag i svensk domstol i höst?
Om danska metallfacket dessutom lyckas grounda SAS Connect med en mekaniker strejk är det snart endast XFly och CityJet som bedriver flygtrafik i SAS regi.
Allt som hänt sedan avtalet med SPG löpte ut i mars har varit väldigt förutsägbart även för en amatör, bortsett från chapter 11 ansökan.
Fråga jag ställer mig…är vilka vitala pusselbitar i SAS forward är det vi inte känner till?
Rimligen borde kassainflödet från ny biljettförsäljning vara nära inpå 0 kr sedan strejkvarslet för en månad sedan. Konsekvenserna av strejken och nyheten om Chapter 11 lär ju inte öka biljettförsäljningen i framtiden heller.
I höst spås också efterfrågan på resor minska kraftigt.
Det känns som någonting uppenbart fattas i SAS plan framåt i kommunikationen.
Är planen att ansöka om rekonstruktion av vissa SAS bolag i svensk domstol i höst?
Om danska metallfacket dessutom lyckas grounda SAS Connect med en mekaniker strejk är det snart endast XFly och CityJet som bedriver flygtrafik i SAS regi.
Allt som hänt sedan avtalet med SPG löpte ut i mars har varit väldigt förutsägbart även för en amatör, bortsett från chapter 11 ansökan.
Fråga jag ställer mig…är vilka vitala pusselbitar i SAS forward är det vi inte känner till?