Senaste nytt

SAS fortsätter flyga till Kiev

M.K

Medlem
15FF3A21-207F-4FEF-BE14-E1B872103FEF.jpeg


SAS och Sverige gör det rätta för stabiliteten och för Ukraina | Marcus Oscarsson

Jag ville bara lägga ut denna utmärkta artikel ikväll då jeg verkligen känner stolthet av Sveriges agerande och att SAS i motsats till många andra flygbolag fortsätter flyga till Kiev och hjälper till med fortsatta kommunikationer med övriga Europa och världen.

Nu hoppas jag bara att situationen lugnar ned sig då ett nytt europeiskt storkrig med allt lidande det för med sig är det sista vi vill ha.
 

011430121

Medlem
Om jag förstår det hela rätt så står Ukrainska staten för den kraftigt ökade försäkringskostnader som det just nu är att flyga till landet.
 

SK989

Medlem
Det verkar i skrivande stund inte finnas några direktflyg från Arlanda till Ukraina överhuvudtaget - jag hittar inga avgångar med ukrainska flygbolaget som tidigare flugit så gott som dagligen mellan Arlanda och Kiev. Däremot noterar jag att Ryanair vid tidtabellsskiftet i slutet av mars kommer att starta två linjer till Ukraina från Arlanda, en till Kiev och en till Lviv med flera avgångar i veckan. Kul med linjen till Lviv, det har mig veterligt aldrig varit möjligt att flyga direkt dit från Sverige tidigare.
 
Toppen