lucasd skrev:CPH-LIM hette SK7030 och LIM-CPH SK7031. Utvägen ska inte ha samma flightnummer som tillbakavägen, det skulle inte vara bra.FR24 mixar ihop saker ibland. Inget att lita på till 100%.Klicka för att utvidga...
fly4fun skrev:Skyll inte på budbäraren - FR24. Callsign på FR24 och andra trackingsajter kommer direkt från FMS/transpondern och den var satt till SAS7030. Oavsett om det var avsiktligt eller oavsiktligt så är det inte ovanligt att båda utresan och hemresan har samma flight nummer. Mycket vanligt i USA och även Turkish har så på en del flighter.Klicka för att utvidga...
mry skrev:Nu finns SK7030 från ARN-LIM på FR24, dock verkar den vara försenad.SAS flight SK7030 - Flightradar24Klicka för att utvidga...
Hon lyfter nu//emoji.tapatalk-cdn.com/emoji3.pnglucasd skrev:Jaha! Det var ny info för mig. Tack!Tänkte mest på att FR24 ibland (sällan) visar fel flygplansindivid.SK7030 har beräknad avgång 01:10, 7 april alltså. SE-RSA ska upp till Stockholm först, den borde lyfta alldeles strax. Beräknad ankomst för planet till Stockholm är 21:30 ikväll.Klicka för att utvidga...
lucasd skrev:SK7030 har beräknad avgång 01:10, 7 april alltså. SE-RSA ska upp till Stockholm först, den borde lyfta alldeles strax. Beräknad ankomst för planet till Stockholm är 21:30 ikväll.Klicka för att utvidga...
lucasd skrev:Jaha! Det var ny info för mig. Tack!Tänkte mest på att FR24 ibland (sällan) visar fel flygplansindivid.Klicka för att utvidga...
Varför tror vi att dom undviker Brasilien? Skulle lika gärna kunna vara Venezuela eller Colombia. Eller rent av inget av dom.Cristoffer Cedergren skrev:SAS undviker återigen att flyga över Brasilien. Förstår inte riktigt varför. SAS ska ju flyga till Brasilien också senare i veckan, så tillstånden måste finnas. Bara en kostnadsfråga?Klicka för att utvidga...
Ändå billigt för en såpass lång flight.KNA skrev:220 pax ombord , de danska priserna var från 10500 DKK på flighten till COHUndrar om det gick ihop sigKlicka för att utvidga...
Cristoffer Cedergren skrev:Visst är det så att UD/SAS tar betalt för att det troligtvis täcks av resenärernas reseförsäkringar? Då är det ju helt korrekt, eftersom sånt här varken inte ska belasta staten eller den enskilde tycker jag. Men det framgår inte i media om dom drabbade får ersättning eller inte. Mindre bra.Klicka för att utvidga...