Man kan ju bara undra vad fraktpriset är om man får ekonomi i att flyga planen tomma med lite frakt i bagageutrymmet...
Nu var det SAS tredje största ägare KA Wallenbergs stiftelsen som har 6,5% av aktierna i SAS som chartrat flygningen, kanske fått några % i ”personalpris”Man kan ju bara undra vad fraktpriset är om man får ekonomi i att flyga planen tomma med lite frakt i bagageutrymmet...
Man kan ju bara undra vad fraktpriset är om man får ekonomi i att flyga planen tomma med lite frakt i bagageutrymmet...
SAS har A330-300, så det finns nog plats för något mer. Sen påverkas det ju även vad det är som fraktas - hur otympligt det är, vikten, värdet osv. Sen påverkas det ju även om man kan lasta det i en ULD eller om det ska vara på pall osv.Ja uppenbarligen ansåg de affärsmässigt vara en bra deal så vi gissar bara. Jag gjorde bara en snabb koll och noterade att en A330 fraktversion tar 23 standardpaket (pallets) på passagerarvåningen och 8 i bagaget. Passagerarversionen tar bara de 8...