Senaste nytt

SAS flighter till Japan

bvs

Medlem
Generöst med fyra platser. Bokade en vecka för familjen i juni, nu måste jag bara kolla om vi kan åka :)
 
Jag har en bonusresa till Japan i sommar med LOT som fått en väldigt usel hemresa pga ändrade flygtider. Man blir ju liten sugen på att byta ut hemresan mot att SAS-flygning nu när de är tillgängliga. Jag antar att det blir Star-Alliance-poäng när man kombinerar LOT dit och SAS hem?

Vad säger ni om risken att SAS ställer in flygen till Japan igen? Eller är det lita stor risk som att LOT skulle ställa in?
 

Flyer722

Medlem
Jag har en bonusresa till Japan i sommar med LOT som fått en väldigt usel hemresa pga ändrade flygtider. Man blir ju liten sugen på att byta ut hemresan mot att SAS-flygning nu när de är tillgängliga. Jag antar att det blir Star-Alliance-poäng när man kombinerar LOT dit och SAS hem?

Vad säger ni om risken att SAS ställer in flygen till Japan igen? Eller är det lita stor risk som att LOT skulle ställa in?
Större risk med SAS men bättre produkt samt mycket billigare i poäng.
 
Jag menade om han behåller LOT på utresan och bokar om hemresan till SAS på samma biljett.
Ja, exakt. Det är en 2-4-1-bokning.

Hemresan nu är NRT-WAW-MUC-VIE-ARN med lång tid WAW och VIE... Jag har ringt några gånger och kollat alternativ från WAW-ARN, men de hittar ingenting trots att man kan boka WAW-ARN som enskild bonusresa. Ett alternativ är förstås att köpa en biljett WAW-ARN eller boka en separat bonusresa för den benet.
 
Toppen