Senaste nytt

SAS flight där PLUS är fullt och går inte välja säte

FF#1

Medlem
Såg nått nytt i dag.....

försökte välja säte på min Flygning från DUS-ARN, Men den gubben gick inte.


Screenshot 2023-09-25 at 13.31.08.png


Verkar överbokat, Expert flyer säger C/D=8, Nollat i resten förutom i E där det finns 7 platser.

Undrar om de tänker överboka eller sätta in större plan?
 

AABack2ARN

Medlem
Hur såg seatmappen ut för plus/minus i ExpertFlyer? Som sades ovan flyttar de nog helt enkelt på skylten.

Antingen så flyttas skylten (synd om de på första raden i minus som nu blir utspridda), eller så är det seatblock som spökar.

Och det är ju därför man inte väljer första raden i minus :) Plus-kabinen kan ju ändras fram och tillbaka ett flertal gånger innan man reser och man har ju aldrig en susning om var datorn väljer att placera en...
 

FF#1

Medlem
Det här blir spännande... så här ser det ut i Minus

Gissar nästan att det är nått fel.
 

Attachments

  • Screenshot 2023-09-26 at 07.45.14.png
    Screenshot 2023-09-26 at 07.45.14.png
    696,4 KB · Visningar: 97

AABack2ARN

Medlem
Riskerar helt klart bli trångt ombord om de nu säljer 8 ytterligare biljetter :)

Men känns som om det är någon form av seatblock som spökar
 

FF#1

Medlem
Riskerar helt klart bli trångt ombord om de nu säljer 8 ytterligare biljetter :)

Men känns som om det är någon form av seatblock som spökar

Där har du det nog!

Expert flyer säger:

Sen så har de stuvat om lite finns nu 7C/D och 1 i Z samt E7 M1
Varför bryr jag mig om det här, mest för det var intressat att se vad som händer och hur det kommer hanteras.
Som det ser ut så är det mest synd om de som sitter längst fram, de åker nog bak.
vi ser väl vad som händer i morgon.

Screenshot 2023-09-26 at 11.07.28.png Screenshot 2023-09-26 at 11.07.42.png
 

palmen

Moderator
Det är rätt vanligt att alla paltser blockas någon dag innan avgång för att sedan bli tillgängliga i samband med att checkin öppnar.
Kan ju vara så att de behöver flytta om en del i kabinen och utöka plus eller något annat.
 

FF#1

Medlem
Facit: nån timme innan incheck vart först en plats ledig som jag knep.... ännu lite närmare så vart ytterligare en plats fri.
Väl ombord så var det tre tomma säten i plus. Med lite trixande lyckades jag ordna ett byte så jag fick en bekant som råkade vara på samma plan stolsgranne.

Var för övrigt en mycket bra flygning där SAS verkligen visade upp sin bästa sida med mat och dryck.
 
Last edited:
Toppen