Senaste nytt

SAS firar 80 år 2026!

När tror du att den kommer då? Om sisådär två veckor är semestern slut för de allra flesta.
Efter semester kommer inskolning och starta upp jobb. Skulle gissa det kommer flera under sep-Nov. Personligen ser jag mest fram emot eurobonus kampanj med billigare biljetter som historiskt brukar dyka upp.

Kan också komma någon F&F ungefär samtidigt som de kör liknande rabatter för 80-år firande.
Min gissning är att första F&F kommer inom en månad följt av 80-års kampanj.

Frågan är ju om det är en vanlig rea som kommer 2-3 ggr i månaden eller om det är exceptionellt bra priser som F&F och andra kampanjer brukar kunna ha.
Som jag förstått från bekant så är reorna (?) efter sommarlov/jullov de största, nästan på samma nivå som F&F, kanske bara färre biljetter med lägsta bokningsklass. Vi får se vad som dyker upp om några dagar/veckor

Rea på sas är det ju nästan kontinuerligt. Svårt att väcka uppmärksamhet med att bara köra en rea för att fira 80 år.

Inträdet i Skyteam firades inte med en rea, t.ex. High speed WiFi hade ett gamer-jippo. Osv
Egen födelsedag (i ett ny-räddat SAS) borde vara en större grej än så.

Som marknadsföring är en rea inte så bra. Klart folk gillar låga priser, men det bygger liksom inte varumärket. Bara vad jag tänker.

Som jag förstått från bekant så är reorna (?) efter sommarlov/jullov de största, nästan på samma nivå som F&F, kanske bara färre biljetter med lägsta bokningsklass. Vi får se vad som dyker upp om några dagar/veckor
Det är långt ifrån samma priser som F&F kampanjerna på deras lägsta priser, framförallt när plus/business inkluderas.
Självklart kan enstaka destination vara samma priser, men inte generellt. F&F priserna brukar vara i paritet med vad ungdomsbiljetter kostar.

På F&F så brukar det inte vara blackout över loven, utan går att finna fina priser även där (om man är snabb), det gör det sällan på andra reor.

Men alltså... Gjorde SAS ens något officiellt den 1/8? Jag kanske har sovit och missat allt, men annars måste jag säga att Finnair är sjukt mycket bättre på att fira sina jubileum. Ombord-event på dagen, kampanjer på temat, osv

SAS har en plugg på hemsidan, den leder bara till Lågpriskalendern. That's it? Det är allt jag har sett iaf.
Har luften helt gått ur organisationen? Eller är det kanske Anko själv som gör kampanjerna och han har lite annat att stå i?

SAS har nog valt att fokusera på hela året istället för enbart en dag.

Tycker ändå de försöker uppmärksamma 80 års firandet på många punkter.

- specialmålad A330
- Specialomslag på menykort både på kort och långdistans.
- Pappersmuggarna ombord med 80 års tryck.
- choklad i Business med 80 års tryck.
- Specialflygning med DC3 Daisy.
- uppmärksamhet i sociala medier kanalerna mm
- Special merch i Eurobonusshoppen.
- Special flygningar till Madeira senare i höst
- "80 års loggan" i alla mail, Reklam på diverse ställen mm
- 80 års sida på hemsidan.
- Specialscarfs på personalen.

Har säkert missat något.

- specialmålad A330

Har säkert missat något.

IMG_9940.jpeg

- specialmålad A330

Har säkert missat något.
Ja, precis. De har lite kvar att göra om de ville nå typ samma uppmärksamhet som vid "vi byter till skyteam".
Det kanske de inte vill, det är bara jag som tycker det vore ett bra tillfälle.

Toppen