Senaste nytt

SAS Fast track Kastrup

Bugg eller feature?
Det blev rött ljus i SAS Fast Track-automatgrinden och SAS-personalen vägrade att släppa in mig, trots att jag visade att det stod "FAST TRACK : Available at CPH security" på boarding passet. Vid icke-SAS Fast Track blev det åter igen rött ljus i automatgrinden och personalen bara hänvisade mig till SAS Fast Track när de såg att jag skulle flyga med SAS.
 

Hachans

Medlem
Det blev rött ljus i SAS Fast Track-automatgrinden och SAS-personalen vägrade att släppa in mig, trots att jag visade att det stod "FAST TRACK : Available at CPH security" på boarding passet. Vid icke-SAS Fast Track blev det åter igen rött ljus i automatgrinden och personalen bara hänvisade mig till SAS Fast Track när de såg att jag skulle flyga med SAS.

Det stämmer, du ska inte ha tillgång.

Enligt villkoren här ges tillgång till SAS Fast Track om du flyger med SAS Plus/Business, och för guld/diamond (och då även med övriga *A flygbolag har jag för mig).

Go light med *A ger alltså ingen fast track hos SAS egna fast track. Och eftersom SAS inte har avtal med CPH fast track så får du inte tillgång där heller. På Arlanda hade det varit annorlunda.

b211670ded9e423c925ab36df2c50a16.jpg
 

eliee

Medlem
Det blev rött ljus i SAS Fast Track-automatgrinden och SAS-personalen vägrade att släppa in mig, trots att jag visade att det stod "FAST TRACK : Available at CPH security" på boarding passet. Vid icke-SAS Fast Track blev det åter igen rött ljus i automatgrinden och personalen bara hänvisade mig till SAS Fast Track när de såg att jag skulle flyga med SAS.
Renodlad bugg då, dvs.

Lite smådrygt att det står en sak fast något helt annat gäller - särskilt då personalen på plats inte får rätt grund att stå till tjänst på.
 

Kris

Medlem
Stämmer det att SAS fast track på CPH är stängt och att resenärer hänvisas till CPH Express för tillfället?


Funkar smidigt. Huvudsaklig nackdel är att det är en liten promenad till SAS lounge...

Inget ont som inte för något gott med sig. Har lärt mig att ta Astma och allergi-genvägen för att optimera och slippa trängas med billig gin.
 

LarsCph

Medlem
Ja det fungerer helt OK med CPH Express, dog har jeg oplevet at der var ganske lang kø i CPH Express fordi køen blev "routed sammen" med den almindelige kø - og fordi indenrigs rejsende også går i CPH Express. Det kunne være godt at få SAS Fast Track tilbage snart syntes jeg.
 

Kris

Medlem
Ja det fungerer helt OK med CPH Express, dog har jeg oplevet at der var ganske lang kø i CPH Express fordi køen blev "routed sammen" med den almindelige kø - og fordi indenrigs rejsende også går i CPH Express. Det kunne være godt at få SAS Fast Track tilbage snart syntes jeg.
Där är jag helt enig. Vid några tillfällen har dessutom kön i CPH express varit längre än den vanliga (en vs många lanes). Får hoppas att SAS egen FastTrack kommer igång snart... (hoppas kan man :))
 
Toppen