Senaste nytt

SAS familjekonto

Äntligen SAS!

Nya Eurobonus blir bara bättre och bättre. Jag räknar också med att familjemedlemmar kan nå status trots att poängen förs över. Mycket bra nyhet!

Äntligen SAS!

Nya Eurobonus blir bara bättre och bättre. Jag räknar också med att familjemedlemmar kan nå status trots att poängen förs över. Mycket bra nyhet!

Status räknas som alltid på hur många baspoäng man tjänat alt. hur många kvalificerande flighter man haft under sin kvalificeringsperiod (med vissa få undantag ex. TPI-produkter där man ibland får status direkt vid inköp), det har inget med saldot på kontot att göra.

Mvh
/NotRyan

Det har väl framgått ganska tydligt att så inte är fallet.

Det der står er at når A -> B så modtager B det som ekstrapoint. B kan ikke opnå status med A's point, men A kan godt opnå status selvom man har en overførsel A->B.

Ellers er det jo en ualmindeligt dårlig forretning hvis man er flere i gruppen der flyver hvad der svarer til EBG niveau.

Det der står er at når A -> B så modtager B det som ekstrapoint. B kan ikke opnå status med A's point, men A kan godt opnå status selvom man har en overførsel A->B.

Ellers er det jo en ualmindeligt dårlig forretning hvis man er flere i gruppen der flyver hvad der svarer til EBG niveau.

Jag hoppas och tror att SAS som vanligt inte har läst igenom sin egen text särskilt noggrant. OM de har gjort det så har nog agehall rätt i att familjemedlemmar inte längre kommer att kunna uppnå statusnivåer. I alla fall inte på Baspoäng. Jag håller med om att det låter både konstigt och dåligt. Men eftersom SAS skriver att givarnas baspoäng skickas till mottagaren och där blir extrapoäng så verkar det inte bättre.

Så här står det på sista punkten på SAS villkor som mry postade tidigare:

De Baspoäng som en givare tjänar överförs som Extrapoäng till mottagaren. Giltighetstiden på alla överförda poäng anpassas till mottagarens kvalificeringsperiod.

Det var inte vad jag menade. Jag menade att den som står som mottagare inte får status av de poäng som överförs. Jag läste lite i nattmössan och misstolkade inlägget ovan.

Eftersom den som ger poäng först måste tjäna in poängen så kommer de givetvis kunna få status. Enda skillnaden är att de aldrig får ett saldo på sitt konto.

Det var inte vad jag menade. Jag menade att den som står som mottagare inte får status av de poäng som överförs. Jag läste lite i nattmössan och misstolkade inlägget ovan.

Eftersom den som ger poäng först måste tjäna in poängen så kommer de givetvis kunna få status. Enda skillnaden är att de aldrig får ett saldo på sitt konto.

Det var også det jeg regnede med at du mente - det var mest for at fortydlige. :)

Toppen