Senaste nytt

SAS familjekonto

Någon som har ny/uppdaterad info om hur och när ett införande eventuellt är aktuellt?
Nope tyvärr inte, man kan ju hoppas i slutet på året nu när hemsidan faktiskt har börjat fungera. Men det kan lika gärna bli 2019 eller 2020. Tror sas är väldigt försiktiga med vad de lovar med tanke på magplasket som varit.

Jag hoppas verkligen nu att det blir lite liv i denna eviga tråd. Eller pooling-planerna, inte tråden som är fel. Lärde mig nyss nämligen att SAS har nu öppnat ungdomspriserna också från Finland. Så fort de fixar familjepooling så blir alla mina familjeresor på SAS, speciellt longhaul som har sjukt bra priser utan köp senast datum.

Vågar vi hoppas på att, när man väl implementerat familjekonto, vi kommer kunna föra över familjemedlemmarnas dittills intjänade poäng till familjekontot? Eller ska man räkna med att bara nya poäng kommer kunna poolas på familjekontot?

Ber om ursäkt om detta redan diskuterades.

Det har ju hintats om att det ska komma i höst men det tror jag på när jag ser det. Utgår ifrån att inget är färdigt vid release och att funktioner kommer framöver. På så sätt kommer man inte bli besviken i alla fall.
De som vet något om detta har nog rätt hård tystnadsplikt innan de går ut med något offentligt.

Ja, antingen blir det som förra gången det infördes då endast nya poäng fördes över, eller så blir det som BA där alla i poolen har tillgång till klumpen av poäng, eller så blir det ett system med skatt där man tappar X % vid överföring, eller så blir det inget alls.

Förstås kan ingen av oss veta med säkerhet och jag var inte ute efter något definitivt svar. Jag ville bara höra vad ni tycker och förväntar er som rimligt med er erfarenhet av hur Eurobonus familjekontot såg ut förr och av familjekonton i andra FF-program. Tackar för svaren!

Toppen