Senaste nytt

SAS Familjeevent - endast för barn i alla åldrar (17 NOV 2018)

Biljetterna tog slut fort, jag var inne den 11 och kollade och då var det slutsålt. Trodde att de hade släppt för tidigt och dragit tillbaka men får väl inse att det är slutsålt. Hade kunnat vara trevligt förstås men det får vara.

Väldigt trevlig tillställning idag där SAS hade ordnat ett antal intressanta stationer främst för barnen exklusivt för oss. En lounge hade byggts upp och det fanns tillfälle att tala med ansvariga för eurobonusprogrammet samt de piloter som höll i föreläsningarna. Vi bjöds på lunch med vouchers i ordinarie matsal samt fika under dagen i loungen.

Jag fick tillfälle att ta upp ett antal saker såsom lifetime och EB-upptjäning med ansvarig. Kanske skriver en separat post om det senare.

A7CEABFC-A560-4408-9B74-D6F7EC7C694A.jpeg
BE99AA15-1DCB-42D4-AD46-83C86F4EE48C.jpeg
D569A688-AB73-421F-85A3-790EDC96409D.jpeg

Last edited:
Var också där.
* Fick höra att family pooling är klart och kommer inom kort, senast om par veckor och definitivt innan jul, med all förhoppning innan jul 2018 ;)

* Inga fler ändringar är att vänta av antalet poäng som krävs för Star Alliance eller SAS bonusresor. Bättre kommunikation utlovas nästa gång ändring sker.

* De planerar också att diversifiera förmåner mellan Guld för Diamonds.

* Den nya service fee återbetalas inte vid avbokning av bonusresa. Vid ändring utgår ändringsavgift på 150kr. Ingen bokningsavgift på 375kr för Diamonds när man bokar bonusresa via telefon.

* I övrigt, väldigt trevligt event!
6bda3bf0c7261a2e8609d7aa4817d749.jpg

Last edited:
@aruba1 Fick höra nästan samma saker med tillägg om att de är medvetna om problemet med inflexibel bokningsmotor för de som vill ha högre poängintjäning. Jobbas med saken.

I övrigt diskuterade jag en del tekniskt och NEO-performance. Mycket intressant för mig personligen.

Som anekdot är jag stolt över alla FF-kids idag. Vi märkte verkligen av positiv skillnad mellan våra i uppförande och stil och många av de andra barnen som kom till tekniska. Hur kan det komma sig måntro? Vana vid tysta lounger och trånga kabiner kanske. :)

Last edited:
Ingen bokningsavgift på 375kr för Diamonds när man bokar bonusresa via telefon.
Vad är det för bokningsavgift på 375kr? Betalar inte alla oavsett status 450kr vid bokning av bonusresor på telefon? Eller är det olika avgifter beroende på om det är med Amex 2-4-1 eller utan?

Vad är det för bokningsavgift på 375kr? Betalar inte alla oavsett status 450kr vid bokning av bonusresor på telefon? Eller är det olika avgifter beroende på om det är med Amex 2-4-1 eller utan?
Diskuterades väl om det var utan momsen från Tallinn det blir den summan. Helt fel tråd för den diskussionen dock

Toppen