Senaste nytt

SAS försvar mot att de tar bort Champagne i Business och Economy Extra Intra-Europa

Rustscheff

Medlem
Det är väl för att jämka in sig inför övertagandet från LH...Här serverar man ju vidrig sekt i business intra-europe sedan många år...
 

Senator

Moderator
SAS försvar mot att de tar bort Champagne i C och Y IntraEuropa

Jag vill inte försvara Lufthansa eller Austrian val av sekt 100%. Men jag anser det är naturligt att:
Alitalia server Prosecco
Iberia serverar Cava
Lufthansa och Austrian serverar sekt

Detta är trots hemmaprodukter och naturligt att man vill servera detta.

SAS är en annan sak, skulle i så fall vara Aquavit eller Vodka :)
 

cmj

Medlem
Du menar dessa ihop med spriten hoppas jag...

Hsh, jag har en utmärkt idé om hur SAS kan spara ännu mer: Sluta tanka planen! Fatta vad bränslet väger! Ni kan spara massor om ni skippar det!

Haha...nä, SAS har säkert fått "berättat" för sig att passagerarna är nöjda för vad som helst så länge det hälls upp från något som liknar en champagneflaska...
 

ulagun

Medlem
Vodka,
Glöm det. Den är ju numera borttagen på Gardemoen longen.
Lättöl är väl svenskt och bra!
F.ö serverar även Blue one endast mousserande, vilket inte förvånar mig.
 

flying

Medlem
Ett litet smakprov på SAS nya service koncept intraScan.... Notera SAS Champangnen till höger på bilden:mad:

IMG00159-20120627-1719.jpg

Detta är alltså en C biljett vi pratar om! Och JA alla besserwisser jag vet att eco+ och business är samma intraScan men man säljer dock bussiness full flex C biljetter till det oslagbara priset av nästan 330 euro enkel... Snacka om bedrägeri!

Ha detta i åtanke nästa gång Ni gnäller på LH.

SAS jag saknar Er INTE
 
Last edited:

VonMögen

Medlem
Åhhh vad fint med en fin tetra pak "skumpa" :)

Pinsamt. Har för mig att min senaste biljett t/r arn-got över dagen gick på 4900sek. Då fick jag 2 mittsäten och en vatten på köpet ... Går bra nu!
 
Toppen