Senaste nytt

SAS första A340 som får nya kabinen

OY-KBA verkar vara inlagd på SK935 den 5/11, SK983 den 6/11 och SK997 den 7/11.
Den verkar rulla på rotationen CPH-SFO-CPH-TYO-CPH-PVG-CPH. OCh det verkar väl vettigt.
F.ö. tycks OY-KBM (den gamla slitvargen) få en period på SK995 i början på november innan den ska in för ombyggnad.

Ja, vi håller väl alla tummarna för SK995 den 7:e November antar jag.. Eller? ELLER?
Vad är speciellt med avgången till Peking den 7e november som gör att alla håller tummarna för den?

Var kan jag se vilket plan det blir på SK935 ett specifikt datum? Eller i alla fall vilket plan som rimligtvis det ska vara.
Tror inte man kan se detta någon stans utan att ha tillgång till de system där man planerar detta. Ett tips kan dock vara att titta på vad KalleSus skriver i posten ovan denna, på så sätt kan du se vilket plan som troligtvis flyger till SFO då det troligtvis borde vara inkommande plan från Shanghai.

SK935 till SFO är (oftast) inkommande plan från Shanghai (SK998) - men kvällen innan. Maskinen står alltså över natt på Kastrup.
Men ibland tar inkommande Shanghai kvällens 995 till Peking och då blir det inkommande 996 från Peking som tar nästa dags 935. Och sen finns alla varianter när man av olika skäl måste improvisera.

OY-KBA verkar vara inlagd på SK935 den 5/11, SK983 den 6/11 och SK997 den 7/11.
Den verkar rulla på rotationen CPH-SFO-CPH-TYO-CPH-PVG-CPH. OCh det verkar väl vettigt.
F.ö. tycks OY-KBM (den gamla slitvargen) få en period på SK995 i början på november innan den ska in för ombyggnad.
Ser nu att min seatmap för SK935 5/11 har ändrats till den gamla layouten :(

Är inbokad på SK 935 11/11, och som jag kan se när jag väljer platser så är det nya kabinen.... bara hoppas att det förblir så också :)

LN RKF är just nu på väg från Kastrup ned över Tyskland, så turordningen verkar stämma.

I förmiddags, när jag var på väg ut till Kloten för hemresa från Zürich, råkade jag titta till när vi passerade SR Technics anläggning ute vid flygplatsen (ja, jag åker alltid den utmärkta spårvagnslinje 10 ut, trevlig, bekväm och totalt sett lika snabb som tåget eftersom man slipper alla onödigt krångliga rulltrappor och gångar - både inne i stan och ute vid Kloten) - och där, stilfullt parkerad stod en av SAS Airbus 340. Först tänkte jag att det nog var OY-KBA som var klar för "hemfärd", men sen insåg jag att det måste vara LN-RKF. Tyvärr såg jag inte registreringen på det avståndet, men att döma av den nersmutsade flygplanskroppen, så......

Toppen