Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Nej du får behålla om dual tjänade in statusen själv och inte fick som gåva eller liknande. Förlängningen lär du se runt maj/juni skiftet ungefär, du har grace till sista juni.

Det har varit lockdown så länge jag inte minns riktigt men jag tror jag kvalade guld eller soft-landade från Diamond i april 2019 till mars 2020, fick covid-förlängt guld april 2020 utan att kvala guld, och hoppades på ytterligare covid-förlängning nu 2021 då jag ej heller kunnat kvala guld. Zero flygningar nämligen utanför Finland och enbart inrikes med Finnair.

Som jag tolkar SAS mail och era inlägg här i tråden kommer jag att få förlängt Guld ytterligare ett år pga pandemin.

Det som gör mig osäker är just det där om att kvala in på "egna meriter".

Räknas det verkligen som egna meriter om jag blev förlängd denna period pga pandemin.

Jag har JUL-JUN och 31 juni förra året hade jag inte själv nått upp till Guld.

Som jag tolkar SAS mail och era inlägg här i tråden kommer jag att få förlängt Guld ytterligare ett år pga pandemin.

Det som gör mig osäker är just det där om att kvala in på "egna meriter".

Räknas det verkligen som egna meriter om jag blev förlängd denna period pga pandemin

Ja det räknas som egna meriter. Jag fick förlängt förra året, som alla andra här inne.
Nu när jag loggade in på sas så har dom förlängt mitt guld.

KVALIFICERINGSPERIOD
2021-03-01 – 2022-02-28

MEDLEMSNIVÅNS UTGÅNGSDATUM
2022-05-31

Citerar mig själv angående korrekt källa. ;)
Initiativet är mycket riktigt släppt nu i mars med 4x statusintjäning för flighter i april, maj och juni. Officiellt släppt på Diamond eventet igår om nu någon missat detta här på BC. :D

Det antyddes också, vilket är mer eller mindre säkert i min bok, att status även kommer förlängas för de med lite senare datum än sista augusti.
Hoppas hoppas.
Jag har sista sept. Skulle de förlänga så har jag GFL kirrat.
När det väl normalisera sig så har jag sjukt många resor att planera in så hoppas hoppas :)

Ja det räknas som egna meriter. Jag fick förlängt förra året, som alla andra här inne.
Nu när jag loggade in på sas så har dom förlängt mitt guld.

KVALIFICERINGSPERIOD
2021-03-01 – 2022-02-28

2022-05-31

Jag har samma datum för kvalificering och medlemsnivåns utgångsdatum. Men hänger inte med riktigt, när blir min kvalificeringsperiod om jag ska behålla EBG efter sista maj 2022?

Jag har samma datum för kvalificering och medlemsnivåns utgångsdatum. Men hänger inte med riktigt, när blir min kvalificeringsperiod om jag ska behålla EBG efter sista maj 2022?
Kvalificeringsperioden står väl tydligt i citatet? Vad är oklart menar du?

Kvalificeringsperioden är 2021-03-01 – 2022-02-28 men du får behålla din status till 2022-05-31 även om du inte klarar kraven. En del åtgärder som baspoängköp bakdateras 123 dagar så det kan finnas möjlighet att fixa sitt poängunderskott under perioden 2022-03-01 – 2022-05-31 även om kvalificeringsperioden är slut.

Ah ok, det var det som inte gick ihop i min hjärna. Så då är det bara för mig att hoppa på 4x-kampanjen nu i april-jun.

Ser också uppdatering hos mig, på min Eurobonus-sida står det nu som följer

KVALIFICERINGSPERIOD
2020-11-01 – 2021-10-31

2022-01-31

Toppen