Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Nja, det har ju varit så i flera decennier och i sådan omfattning att det omöjligt kan vara en enda person som ligger bakom,
förmodligen ingår det i befattningsbeskrivningen vid rekrytering:

SAS söker medarbetare
Du ska kunna uttrycka dig otydligt och förvirrande både skriftligt och muntlig på svenska,
har du dessutom liknande kunskap i andra språk ser vi detta som meriterande för tjänsten.

Jag har för mig att texten lyder:

SAS söker medarbetare
Du ska kunna uttrycka dig skriftlig och förvirrande på svenska men både otydligt och muntligt *) och gärna snabbt. Alla ansökningar behandlas exakt lika förutom men inte de som visar på meriterande värden
  • uttala sig utan att förstå bakgrunden
  • korr-läsning är för mesar
  • fast bord på Riche
  • osviklig känsla för snö (mos)
har du dessutom liknande kunskap i andra språk ser vi detta som very good meriterande för tjänsten. Google translate räknas.

*) hänvisningar och finstilt
**) är viktiga och visar
****) effektiv kommunikation
***) att du förstått

Jag skulle gissa att förlängningen gäller även om man redan fått förlängt en gång, det vore det mest logiska. Men man kan ju inte vara säker.
Min period slutar 30/4 och jag fick mitt guld förlängt i våras. Då var jag 600 baspoäng kort från guldet men man ökade på antalet flygresor för att nå guld enligt LTG-översikten. Nu har jag fått mailet igen om att min status blir förlängd när nuvarande period går ut så jag förutsätter att förlängningen gäller även om man redan fått förlängt en gång. Annars skulle jag bli riktigt putt över att jag inte köpte de baspoäng som jag saknade i våras.

"Det gör vi automatiskt för dig vars kvalificeringsperiod slutar någon gång mellan 31 mars – 30 april 2021. Förutsatt att du har kvalificerat dig till din nivå genom egna meriter, antingen via intjäning av Baspoäng, Statuspoäng eller via resor med SAS och Widerøe.

Jag tolkar det tyvärr som att jag inte kommer få en förlängning pga att jag inte han bli Guld innan Covid men fick mitt dåvarande Guld förlängt till 30 April 2021.

"Det gör vi automatiskt för dig vars kvalificeringsperiod slutar någon gång mellan 31 mars – 30 april 2021. Förutsatt att du har kvalificerat dig till din nivå genom egna meriter, antingen via intjäning av Baspoäng, Statuspoäng eller via resor med SAS och Widerøe.

Jag tolkar det tyvärr som att jag inte kommer få en förlängning pga att jag inte han bli Guld innan Covid men fick mitt dåvarande Guld förlängt till 30 April 2021.
Kvalificerade du dig till Guldnivån (innan Covid) genom intjäning av Baspoäng, Statuspoäng eller via resor med SAS och Widerøe?

Så detta innebär att Lifetime är säkrat eller är jag helt ute och cyklar.... (kvalificering 1 Maj - 30 -Apr)
Om din medlemsnivå är Guld eller högre, kommer du kunna tillgodoräkna dig din föregående kvalificeringsperiod till dina Lifetime Gold-år, även om du i formell mening inte uppfyllt kraven för Lifetime Gold.
upload_2020-11-16_14-45-28.png

Så detta innebär att Lifetime är säkrat eller är jag helt ute och cyklar.... (kvalificering 1 Maj - 30 -Apr)
Om din medlemsnivå är Guld eller högre, kommer du kunna tillgodoräkna dig din föregående kvalificeringsperiod till dina Lifetime Gold-år, även om du i formell mening inte uppfyllt kraven för Lifetime Gold.
Visa bifogad bild 114927
Är i (nästan) samma situation (min period 1 april-31 mars) och ställde för säkerhets skull frågan till guldsupporten på Eurobonus idag och fick följande svar:

Ja det stämmer, eftersom du klarat Guld på egna meriter för perioden som slutade mars20 så kommer du kvalificera för Guld även för perioden som slutar mars21 även om du inte når upp till kraven.

Detta år kommer räknas precis som vanligt, alla förmånder, lifetime Gold osv.

Detta kommer därmed att bli ditt 10e år i följd som räknas mot lifetime Gold.

:):):):):)

Ser ut som om man missar detta, har juni-maj, klarade EBD i januari 2020 för perioden juni-maj 2020/2021
Jag kommer inte att kunna behålla EBD, har fått många flyg inställda i år.

Ser ut som om man missar detta, har juni-maj, klarade EBD i januari 2020 för perioden juni-maj 2020/2021
Jag kommer inte att kunna behålla EBD, har fått många flyg inställda i år.
Jag är tämligen säker på att om 2 månader så kommer de förlänga igen för perioden maj-juni. Rinse and repeat tills vi kan börja resa igen vilket lär dröja länge.

Toppen