Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

palmen

Moderator
Nu har SAS ändrat sig igen, eller bara råkat(?) skriva över med gammal information på Frågor och svar: Corona och EuroBonus | SAS
men i och med att de samtidigt berättar om möjligheten att köpa extra- och baspoäng på Dagens topperbjudanden för frekventa resenärer | SAS så kanske informationen är korrekt?
Låt oss hoppas de bara skrivit fel. De kan ju inte gå ut med att de förlänger till augusti och sen dra tillbaka det en månad senare.
 
Har inte texten för Lifetime Gold också ändrats? Nu står det att de år du haft innan förlängning räknas mot Lifetime Gold om du får förlängning. Innan tror jag det stod att även det år som förlängs räknas mot Lifetime Gold?
22509535-BE66-446E-9DCD-912825189B0C.jpeg
 

Ano

Medlem
Har inte texten för Lifetime Gold också ändrats? Nu står det att de år du haft innan förlängning räknas mot Lifetime Gold om du får förlängning. Innan tror jag det stod att även det år som förlängs räknas mot Lifetime Gold? Visa bifogad bild 116593

Det är ju fortfarande vad som står? Din tidigare period, som gjorde att du befinner dig på din nuvarande nivå, kommer även öka din LTG-counter, om det är så att man uppfyller kraven för förlängd status med Gold eller högre.
 

pswe

Medlem
Nu har SAS ändrat sig igen, eller bara råkat(?) skriva över med gammal information på Frågor och svar: Corona och EuroBonus | SAS
men i och med att de samtidigt berättar om möjligheten att köpa extra- och baspoäng på Dagens topperbjudanden för frekventa resenärer | SAS så kanske informationen är korrekt?
Det handlar nog om dålig uppdatering på sas.se. På flysas.com finns den förhoppningsvis korrekta texten.
Vad det gäller lifetime gold så är det exakt samma text på båda sidorna.
 

Tongen2

Medlem
Det handlar nog om dålig uppdatering på sas.se. På flysas.com finns den förhoppningsvis korrekta texten.
Vad det gäller lifetime gold så är det exakt samma text på båda sidorna.
Apropå text och lite OT här va, men är det bara jag som upplever att det känns som en gladare ton i nyhetsmejlet och alla dess rubriker till kampanjer nu än vad det var tidigare? Kanske bytt ut de på marknadsavdelningen till lite gladare personer än tidigare! Känns väldigt hippt och modernt numera, vilket jag tror jag gillar men anar odåd... :confused:
Varpå det här med att ändra vad som står/stått i en text också kanske ses/setts över tänker jag
 
Har det sagts något, som jag missat, angående förlängning och LTG för oss med senare brytdatum, jag har 30 november och är på sista året för LTG...?
 

Canadien

Medlem
Har det sagts något, som jag missat, angående förlängning och LTG för oss med senare brytdatum, jag har 30 november och är på sista året för LTG...?
Nej, du är ju bara 2.5 månad in på din period. De förlängde nyligen till de som har bryt i September så du får nog hålla dig ett tag till. Har själv kalenderår så kanske framåt Juli/Aug att de förlänger igen, eller så får man kämpa på lite sista månaderna på perioden.
 

pswe

Medlem
Fick mail precis att jag behåller min status ytterligare en period. Min kvalperiod går ut 31/7 och jag fick förlängt även förra året. Flög in min nivå under perioden som slutade 2019, men har därefter inte nått upp till den.
Mailet nämner att det är perioder fram till 31/8 som berörs nu.
Har redan life time gold, men det nämns också att dessa förlängningar kvalificerar mot 10 års sviten.
 
Toppen