GMTmax
Medlem
Efter att ha talat med SAS både över telefon och mailledes har jag blivit informerad att jag, med tidigare exp 31mar20, inte omfattades av förlängningen, eftersom jag redan var kvalificerad för EBG på egna meriter tom 31mar21+grace.Jag läser lyckats och lyckas på olika sätt.Kan mycket väl vara så att vi menar samma sak men vill ändå tro att alla omfattas av 12 mån förlängning från och med 31mars20. Känns mest som SAS klantat sig lite i kommunikationen genom att använda ett datumintervall som ändå ser ut att omfatta alla vilket tidigare nämnts i tråden.
När vi får första bekräftelse på uppdaterade datum på EB hemsida vet vi....
Jag omfattas inte heller i nuläget av någon förlängning, eftersom mitt "nya" exp är 31mar21.
Med det sagt var SAS ändå tydliga med att de förstår att de som tidigare kvalificerat på egna meriter inte har möjlighet till detta under rådande omständigheter och att denna impact gradvis rör sig mot exp bortom 28feb21, som är horisonten i nuvarande upplägg. Not: den som har exp 28feb21 och samma förutsättningar som jag i övrigt har fått förlängt sitt EBG till 28feb22+grace inkl. LTG etc i nuvarande upplägg.
Jag väljer därför att ge dem benefit of a doubt och hoppas att de kommer att knuffa denna gräns, likt de löpande gjort för kompensation för uteblivna statuspoäng för inställda flighter.
Last edited: