Senaste nytt

SAS får ta sig i kragen med sin Eurobonusshop!

Problemet ligger i grunden i att det inte är SAS som "stoppar in poäng" på våra konton när vi får poäng från en extern partner. Det är partnern som i praktiken köper poäng av SAS och sen sätter in de på våra EB konton.

Det är den här manövern som inte alltid fungerar som det är tänkt i systemet.
Då EB 2.0 med EBD biten i våras bara var första lilla (fast ändå mkt komplicerade) steget på en längre resa så finns en hel del problem kvar. Ett bra exempel på hur bra det kan funka nu i framtiden är COOP poäng köp integrationen där poängen ramlar in på EB kontot nästan omedelbart!

Ljus framtid för poängjagandet helt enkelt.

Ja COOP fungerade långt över förväntan, Världsklass där. Vad väntar de andra på?

Jag har ett ärende från ett köp i juli på Magasin i DK. Har sedan tre veckor kontakt med SAS om detta. Inget än men de skulle ligga på Magasin. Det är för stökigt detta, kommer nog inte att köpa mer via shopen.

Jag har fått in alla mina poäng, men det tog oerhört lång tid och jag var tvungen att mailspamma dem angående problemet. Till slut gick det!
Har 6 köp som kommande, den tidigaste från 4 augusti, så jag får nog vänta ett tag på poängen...

Av erfarenhet så har jag märkt att Ticnets poäng trillar in fort. ca 1 vecka har jag fått vänta. Synd bara att det ger så dåligt med poäng.

Det känns som att vi borde kraftsamla och skicka in ett "klagobrev" på man till SAS kundsupport.

Det kostar ju förvisso inget extra att handla via portalen, så jag kan ju lika gärna gå den vägen när det är shoppingdags. Men nog är det irriterande att månad efter månad se en massa poäng under "kommande" som aldrig realiseras.

Verkar dock fyllas på med fler och fler butiker i portalen så det satsas ju uppenbarligen. Gillar hursomhelst iden och hoppas på bättring med poängöverföringen.

Det kostar ju förvisso inget extra att handla via portalen, så jag kan ju lika gärna gå den vägen när det är shoppingdags. Men nog är det irriterande att månad efter månad se en massa poäng under "kommande" som aldrig realiseras.

Verkar dock fyllas på med fler och fler butiker i portalen så det satsas ju uppenbarligen. Gillar hursomhelst iden och hoppas på bättring med poängöverföringen.

Absolut så har du ju rätt i det, känns ju skitdumt att som i min situation gå runt och gnälla över de 2000 poängen jag saknar, är egentligen inte någon större förlust för mig men ändå ett irritationsmoment, speciellt då man blir ignorerad av kundtjänst.

Sen är det väl så att många premierar vissa av de shoppar som finns för att få EB-poäng, istället för att t.ex använda sig av prisjakt och verkligen leta efter det billigaste priset. Jag kommer iallafall att undvika att handla via portalen tills jag vet att det fungerar som det ska, och tror inte jag är ensam om det. Och det är ju synd med tanke på att det är en ganska bra idé som SAS förmodligen hade kunnat tjäna en del pengar på om folk använde mer.

Jag har en kommande från juni som inte har blivit överförd än, sen några från augusti.
Sen köpte jag på Inkclub för 2 veckor sen och det köpet finns inte med bland kommande, antingen gjorde jag något fel då eller så är dom långsamma.

Det är ju inte riktigt sant... Åtminstone Inkclub har ju ofta olika erbjudanden och kampanjer som t ex fraktfritt eller olika "gratis" varor, som inte gäller då man köper vi EB portalen. Jag tror säkert att det finns fler exempel då det faktiskt blir dyrare att handla genom EB än direkt från respektive företag.

Jag tycker iofs att det är värt det, men bara förutsatt att man får sina poäng utan allt för mycket extra jobb. Jag tillhör också dom som måste spamma kundtjänst månad efter månad, mitt äldsta öppna ärende är just nu från Maj.

Är det några butiker som utmärker sig på så sätt att det alltid går snabbt att få in poängen? Har beställt från Zalando och NordicFeel i somras där poängen kom in efter ca två veckor. Sedan dess har jag beställt från FootWay och Nelly men ännu inga poängen. Det är 5-8 veckor sedan.

Är det några butiker som utmärker sig på så sätt att det alltid går snabbt att få in poängen? Har beställt från Zalando och NordicFeel i somras där poängen kom in efter ca två veckor. Sedan dess har jag beställt från FootWay och Nelly men ännu inga poängen. Det är 5-8 veckor sedan.
Poäng från Adlibris har jag väntat på i tre månader, och poäng från ByggHemma har jag väntat på i två månader.

Toppen