Senaste nytt

SAS får ta sig i kragen med sin Eurobonusshop!

Jag saknar poäng från bygghemma. Däremot har jag för ca en månad sedan fått svar att de ska föras över inom 60 dagar.
Igår fick jag svar på ett mail från 17 juli där jag undrade hur det gick med poängen och idag kom 3900 poäng in på kontot. Jag misstänker att @Impendill har bidragit.

Tack för hjälpen!

Trist att det ska krävas manuellt arbete för så många överföringar

Jag vet inte om det är till intresse för någon, men jag har fortfarande inte fått något svar på formuläret på SAS hemsida.

Kollade igenom min mail-klient för att se om jag kunde hitta mailadressen till den personen som svarat mig tidigare i ärendet.
Jag fick träff och skickade ett lagom irriterat mail, utan att för den sakens skull vara otrevlig.

Det dröjde inte länge innan jag fick svar att dom skulle kolla upp vad som blivit fel.

Kan det vara så att mailen som går iväg från svarsformuläret (eller hur det funkar) inte kommer fram till någon?
Kan personen som haft det ansvaret ha slutat, utan att bli ersatt av någon annan?

Vad kan annars anledningen vara att vi är så många som adrig får svar?
Hur som helst borde dom lösade omgående för det är minst sagt irriterande när såna saker inte funkar.

Jag antar det.
Du kan skicka ditt Eb-nummer samt info om köpet till mig via PM så ska jag vidarebefordra det till SAS
Jag har ett köp via Nelly som jag fortfarande väntar på poängen för. Köpet gjordes i maj och trots påtryckningar händer ingenting. Kanske Impendill kan hjälpa mig? :rolleyes:

Detta är ett skämt, avråder alla att handla via portalen innan vi vet att det funkar. Vissa får vissa ej, skall det vara så? Känner mig som Sverker nu, men jag har en Container inte en soptunna!

Jag håller med.

Trots att jag har fått kontakt med SAS igen, där dom säger att mina köp är "godkända" får jag inga poäng. Nu är det knäpptyst igen.
Jag ger upp...

Ja, det verkar vara ett väldigt instabilt system. Fram till förra veckan mina köp kommit upp som "kommande" i stort sätt omedelbart. Men så, helt plötsligt, kommer inga efterföljande köp upp.

Och att bevisa att man handlat via portalen verkar ju i princip omöjligt.

Ska vi se det som bonus när poängen väl utdelas som de ska?!

Är det någon som vet varför de ens har kvar shoppen? Verkar ju som att ingen får poäng och alla blir missnöjda. Känns ju märkligt, ett normalt företag hade ju haft vett att åtminstone stänga ned skiten istället för att låta ens kunder bli irriterade gång på gång.

Problemet ligger i grunden i att det inte är SAS som "stoppar in poäng" på våra konton när vi får poäng från en extern partner. Det är partnern som i praktiken köper poäng av SAS och sen sätter in de på våra EB konton.

Det är den här manövern som inte alltid fungerar som det är tänkt i systemet.
Då EB 2.0 med EBD biten i våras bara var första lilla (fast ändå mkt komplicerade) steget på en längre resa så finns en hel del problem kvar. Ett bra exempel på hur bra det kan funka nu i framtiden är COOP poäng köp integrationen där poängen ramlar in på EB kontot nästan omedelbart!

Ljus framtid för poängjagandet helt enkelt.

Toppen