Senaste nytt

SAS EuroBonus Pandion - Vad krävs och vilka är förmånerna?

Nja, jag tror att du har fel. Det är inköpet som räknas eftersom det går på revenue & då är det slantarna du degat in. Så har jag fått det förklarat av SAS ialla fall då jag hade EBP!
BTW, Grattis!

Jaha se där, har minne att jag läst något annat här på BC men okej :) Tack.

Last edited by a moderator:
Nja, jag tror att du har fel. Det är inköpet som räknas eftersom det går på revenue & då är det slantarna du degat in. Så har jag fått det förklarat av SAS ialla fall då jag hade EBP!
BTW, Grattis!

Jag hoppas du har fel! För om man blir en av SAS 2000 bästa revenue kunder på att köpa ett TP för ett halvår (tror det var det @SAS404 gjorde) så kan det då inte gå speciellt bra för bolaget!

Jag hoppas du har fel! För om man blir en av SAS 2000 bästa revenue kunder på att köpa ett TP för ett halvår (tror det var det @SAS404 gjorde) så kan det då inte gå speciellt bra för bolaget!

I och med att SAS inte har avslöjat officiellt exakt vad som krävs för att bli Pandion, bara att det finns X antal på varje "marknad" så KAN ju faktiskt @SAS404 ha blivit Pandion för att han är så bra ambassadör för bolaget, och som lite plåster på såren för att ha besökt exempelvis Göteborg 4 gånger på en dag :D Och inte bara EN dag, haha....

Nja, jag skulle säga tvärtom. Om du köper ett TP & SAS räknar revenue / leg så blir väl det ännu sämre ekonomi för bolaget? Ju fler resor, desto sämre lönsamhet för bolaget! Det absolut bästa är ju ett TP med få resor...:)

Jag skulle gissa att SAS404 fått EBP av PR skäl & inte baserat på revenue.

Kan bara gå till mig själv, innehavare av TP sedan många år & när jag var EBP, så hade jag samma antal resor på mitt TP som nu men utöver detta hade jag också en fasligt massa andra legs med SAS, så jag omsatte ca 400-500k på SAS biljetter. Idag är det drygt hälften med mitt TP & några få andra biljetter med SAS.

Som jag och @Tommy diskuterade på träffen häromdagen. Undrar ifall man möjligtvis kan få ett Pandion om man gör en ren donation till SAS? Exempelvis 300 000 kronor, utan att köpa några flygbiljetter. Alternativt om Pandion ges till stora investerare.

Toppen