Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Nivåpoäng) tråd

Tittar på resor för att få nivåpoäng och för att komma bort lite. Bortsett från USA just nu är det sista landet jag vill åka till så blev jag ändå nyfiken på siffrorna.
1771497054868.png

Vad jag kan se så ger ARN-CPH 600 eller 700 nivåpoäng.
1771497129816.png

och CPH-ORD borde ge 7000 nivåpoäng
1771497209948.png

Så hur får dom det till 7500 nivåpoäng när man tittar på bokningsalternativen och dessutom i tabellen så är det lika många bonuspoäng som nivåpoäng vilket det inte heller är vid bokningsalternativen. Hur vet man vilken som är rätt?

Ett annat tips/tanke är att åka till Seoul via CPH och då få 13200 nivåpoäng för resan samt att köpa ett presentkort på Zupergift som nu ger 10 nivåpoäng/100 kr. Så med Elite så får man ytterliggare 1600 nivåpoäng för 10.000 kr vilket resan kostar. Så totalt kan man få nästan 15.000 nivåpoäng för 10.000 kr och en resa :)

Ett annat tips/tanke är att åka till Seoul via CPH och då få 13200 nivåpoäng för resan samt att köpa ett presentkort på Zupergift som nu ger 10 nivåpoäng/100 kr. Så med Elite så får man ytterliggare 1600 nivåpoäng för 10.000 kr vilket resan kostar. Så totalt kan man få nästan 15.000 nivåpoäng för 10.000 kr och en resa :)

Var får du nivåpoäng för inköp av presentkort hos Zupergift?

Tittar på resor för att få nivåpoäng och för att komma bort lite. Bortsett från USA just nu är det sista landet jag vill åka till så blev jag ändå nyfiken på siffrorna.
Visa bifogad bild 172949

Vad jag kan se så ger ARN-CPH 600 eller 700 nivåpoäng.
Visa bifogad bild 172950

och CPH-ORD borde ge 7000 nivåpoäng
Visa bifogad bild 172951

Så hur får dom det till 7500 nivåpoäng när man tittar på bokningsalternativen och dessutom i tabellen så är det lika många bonuspoäng som nivåpoäng vilket det inte heller är vid bokningsalternativen. Hur vet man vilken som är rätt?
Bokningsdialogen kanske tar hänsyn till din status, vilket påverkar bonuspoängen.
Du kan utgå ifrån att listan med poäng stämmer. Inte alltid Bokningsdialogen räknar rätt. Din skärmbild visar inget om faktiska bokningsklasser vilket gör att det inte gå säga med 100% vad underliggande data är.

Tror han antar att man får 20% av bonuspoäng i nivåpoäng från Zupergift, vilket man inte får (om dom inte ändrat det)?
Jag vill minnas att det var så förra veckan och att det skulle fortsätta så till 28 feb. Dock kan jag inte på rak arm hitta informationen om det :) Men jag köpte presentkort på Zupergift via SAS shoppen i måndags och sedan växlade jag in detta till andra presentkort för att betala en helt annan sak. Men jag antar snart lär jag väl få veta om jag har rätt eller fel angående de 20% nivåpoäng (av bonuspoängen) fortfarande gäller, tror det gäller presentkort också.
Här är ett litet köp från Amazon via SAS och där står det i varje fall att kampanjen ger 20% av bonuspoängen. Men detta mail kanske är specifikt för Amazon och inte hela Eurobonushoppen?
1771503735180.png

Last edited:
Jag vill minnas att det var så förra veckan och att det skulle fortsätta så till 28 feb. Dock kan jag inte på rak arm hitta informationen om det :) Men jag köpte presentkort på Zupergift via SAS shoppen i måndags och sedan växlade jag in detta till andra presentkort för att betala en helt annan sak. Men jag antar snart lär jag väl få veta om jag har rätt eller fel angående de 20% nivåpoäng (av bonuspoängen) fortfarande gäller, tror det gäller presentkort också.
Här är ett litet köp från Amazon via SAS och där står det i varje fall att kampanjen ger 20% av bonuspoängen.
Visa bifogad bild 172956
Köp på Amazon är inte samma sak som att köpa Zupergift. Du är ute och cyklar tyvärr :/

SAS Onlineshopping har gett ett tag 20% av bonuspoäng som nivåpoäng, men inte eurobonusshoppen (där man köper Zupergift).

Så du får 50 + 10/15/20 (beroende på kort) på köpet av Zupergift.

Dock får du inga poäng när du betalar med presentkort via SAS Onlineshopping (dock vissa hemsidor som gjort det tidigare)

Här är ett litet köp från Amazon via SAS och där står det i varje fall att kampanjen ger 20% av bonuspoängen.
Visa bifogad bild 172956
Det finns tre portaler som ger poäng vid shopping, tror du förväxlat de litegrann.

SAS EuroBonus Shop: Är en webbutik som drivs av Awardit, de säljer även presentkort såsom Zupergift. Ger normalt sett 100 extrapoäng per 100 kr men kan vara lägre för presentkort mm. De säljer även Conscious Traveler-produkter. Härifrån får man dock inga nivåpoäng.

SAS Online Shopping: Är en affiliate marketing-portal (likt Refunder) där du kan tjäna poäng genom att handla på andra webbutiker online (Amazon etc) med varierande intjäningsmodell (fast poängsumma eller x poäng per 100 kr). De har mellan 27 juni 2025 och 31 mars 2026 ett erbjudande där 20% av intjänade extrapoäng även läggs till som nivåpoäng.

EuroBonus Everyday. En portal där man kan länka sitt betalkort till sitt EuroBonus-konto och sedan tjäna poäng när man betalar med kortet hos samarbetande merchants. Huvudsakligen gäller detta för fysiska köp i butiker och restauranger mm och inte online. Ger varierande intjäning av extrapoäng men heller inga nivåpoäng.

Last edited:
Köp på Amazon är inte samma sak som att köpa Zupergift. Du är ute och cyklar tyvärr :/

SAS Onlineshopping har gett ett tag 20% av bonuspoäng som nivåpoäng, men inte eurobonusshoppen (där man köper Zupergift).

Så du får 50 + 10/15/20 (beroende på kort) på köpet av Zupergift.

Dock får du inga poäng när du betalar med presentkort via SAS Onlineshopping (dock vissa hemsidor som gjort det tidigare)
Jag misstänker att du har bättre koll än vad jag har, tyvärr. Men jag har lite lite hopp och anledningen är följande, det står att det gäller "alla din köp hos SAS Online shopping" och inget om att det inte skulle gälla presentkort.
1771504868532.png

Och man köper ju uppenbarligen presentkorten i SAS EUROBONUS SHOP. Så ända anledningen till att man inte skulle få det är väl om "SAS Eurobonus shop" inte är samma sak som "alla din köp hos SAS Online shopping". Påstår SAS detta känns det ju som dom medvetet försöker lura oss kunder.

1771504822436.png

Toppen