Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

jag vart lite otydlig, men tänkte mest på att 3 enkelresor med EBG bonusen ger minst 1875 poäng.

Behöver man bara tre resor kan man ju typ åka till CPH via GOT eller OSL från ARN helt enkelt. behöver man Fyra resor är det ju lika enkelt att få ihop med två flygningar per väg..

För typ 2500 kr kan man t.ex åka t.or. ARN - ALC på en lördagkväll och natt, då får man 4000 poäng utan bonus.

Hej!

Jag hoppas jag postar i rätt tråd nu. Men jag undrar om någon kan hjälpa mig att räkna ut hur mycket EuroBonus baspoäng jag får på följande resa som jag ska göra nu i december;

Stockholm-Frankfurt LH805
Frankfurt-Buenos Aires LH510
Buenos Aires-Frankfurt LH511
Frankfurt-Stockholm LH6226 (operated by SAS)

Det står att Mileage credit är 100% och att bokningsklassen för samtliga flygningar är W men jag kan inte hitta hur mycket poäng man får som man kan se när man t.ex. bokar på SAS hemsida. Någon hjälpsam människa som kan klura ut vad man hamnar på i baspoäng? På ett ungefär?

Tack på förhand!

Är ny här men hoppas jag postar i rätt tråd.
Hur skrapar jag enklast och billigast ihop 3150 poäng som jag behöver för EBG innan 31/1 2012.
Jag har en arbetsresa innan dess till LIS med utgångspunkt ARN. Jag måste resa ut den 20/1 (helst tidigt) och hem 24/1.

Tacksam för tips!

Är ny här men hoppas jag postar i rätt tråd.

Välkommen hit, och ja detta är kanske en lämplig tråd.

Hur skrapar jag enklast och billigast ihop 3150 poäng som jag behöver för EBG innan 31/1 2012.
Jag har en arbetsresa innan dess till LIS med utgångspunkt ARN. Jag måste resa ut den 20/1 (helst tidigt) och hem 24/1.

Tacksam för tips!

Man får ju mest poäng om man flyger med SAS och då helst till medelhavsområdet för det ger ju minst 1500 poäng och via CPH/OSL så får man ytterligare 500 poäng för den resan.

Har du EBG i nuläget får du ju dessutom 25% mer för den resan.

Jag har letat på resor via Spanien med SAS metall för då skulle du få 2000 poäng minst för resan men inte hittat några bra. Det bästa jag har hittat är med SAS till MXP (milano) som ger 1500 poäng från ARN och 2000 poäng via CPH.

Jag lyckas inte få dessa på samma biljett men det borde vara möjligt att ha två biljetter om inte annat, en till MXP med SAS (via CPH dit) och sen en från MXP till LIS med t.ex. TAP. Då får du 3500 poäng plus ev bonus om du har guld/silver,

Tack för svar.

Jag ser att transfertiden mellan ankomst MXP och TAP´s flyg till LIS är 1.5 hrs vilket är lite väl tight i Italien med två olika bokningar. Att vänta tills kvällsflighten blir för segt.

Men jag tror jag har en lösning. Jag ska till LIS även i februari och kan saxa två biljetter. Jag bokar så jag flyger hem den 24/1 med TAP nonstop i V klass som ger 1900 poäng. Gjorde iaf det i september när jag flög.
Sen har jag hittat en ARN-MUC-LIS med LH den 20/1 med ankomst LIS 13.10. I vilken klass behöver jag boka den för att få 1250 poäng är då min fråga?

Economy Basic, Economy Flex eller Business Flex?

Hej! Jag ska åka från Stockholm ARN till Miami MIA cirka 12 jan till 18 jan och vill maximera min Eurobonuspoäng för resan men samtidigt få en hyfsat bekväm resa till ett vettigt pris. Finns det någon vettig sökfunktion jag kan använda för att scanna av vilka alternativ som finns? Jag reser i Economy. Vore mycket tacksam för tips!

Som exempel hittar jag en flight av SAS men som sköts av Lufthansa och flyger över FRA i bokningsklass K. Antal miles är drygt 11000 enligt ITA Matrix. Vad jag inte rikigt förstår är hur jag räknar ut hur många poäng jag får för denna resa. På SAS hemsida under Lufthansa står endast några minimipoängintjäning per bokningsklass och rutt men jag förstår inte hur dessa ska användas för att räkna ut hur många poäng jag får.

Alla tips tages varmt emot!

Last edited:
Toppen