Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

tillägg. glömde räkna med silver status påslaget vilket drar upp ytterligare en fråga. Om man har strax under 20000 t.ex 19500 poäng innan man reser och sen gör en resa där man kanske tjänar 6000 poäng på en flygning får man då 15 % på allt det som överstiger 20000 eller är det först på nästa resa? Alltså måste man ha tjänat till silverstatus innan flygningen?

Observera att du även bara får bonus på SAS-flighter (och deras dotterbolag). Så flyger du med LH eller Thai så blir det inga bonuspoäng...

Om du ska ner till Australien och vill maximera poäng till EB, så är det nog smart att flyga SAS till Bangkok så att du säkrar 100% intjäning där, även om du flyger på billiga ekonomibiljetter. Sedan är det väl Thai som gäller för sista sträckan. Ett annat alternativ är att hitta en premium economy med Thai hela vägen, så du får flyga business sista biten.

Observera att du även bara får bonus på SAS-flighter (och deras dotterbolag). Så flyger du med LH eller Thai så blir det inga bonuspoäng...

Om du ska ner till Australien och vill maximera poäng till EB, så är det nog smart att flyga SAS till Bangkok så att du säkrar 100% intjäning där, även om du flyger på billiga ekonomibiljetter. Sedan är det väl Thai som gäller för sista sträckan. Ett annat alternativ är att hitta en premium economy med Thai hela vägen, så du får flyga business sista biten.

Hur är det med Singapore Airlines och Eurobonus intjäning? Har en liten förkärlek till dom sen jag åkte med dom sist jag var i Australien.

Hej!

Mitt första inlägg här! :)

Jag är EBG med förfallodatum sista maj. Med nya 50k gränsen är jag klar för 2014. Flyger till 70% i ekonomi, 20% i ekonomi extra/premium och 10% business. Jag har aldrig fått förfrågan om EBP och kommer nog heller aldrig få det. ;) Är förundrad över de med Hon Circle, är de någonsin på marken?

Iaf, mitt första inlägg ska vara givande. Här är mitt tips:

Kanske en ganska lång resa men kostnad per poäng känns väldigt bra. Stockholm-Tokyo med SAS, via Köpenhamn. Ca 5000 kr t.o.r. och ca 15000 poäng. Det måste väl anses raket-EBG?

:)
Patrick

Hi guys! Im usually located in Norway (no bonuspoints on domestic flights), but will be staying in Malmø from 16oct until 18oct. Im not to familiar with the possibilities of doing milageruns in sweden on domestic routes (or abroad if any of those excist from malmø?). The catch is i can only leave after 16:00 tueday and wednesday and be back the same night at malmø.

Any good advices or suggestions for segments/mileageruns?

Hi guys! Im usually located in Norway (no bonuspoints on domestic flights), but will be staying in Malmø from 16oct until 18oct. Im not to familiar with the possibilities of doing milageruns in sweden on domestic routes (or abroad if any of those excist from malmø?). The catch is i can only leave after 16:00 tueday and wednesday and be back the same night at malmø.

Any good advices or suggestions for segments/mileageruns?
Make sure to check from Copenhagen as well,hmm, flight after 16:00 can be tight, good luck

Toppen