Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Sitter och "bläddrar" lite i den här tråden och ser att många bokat fiffiga MR till destinationer i Europa, Hamburg bland annat. Jag har insett att jag behöver göra ett par sådana under våren för att förnya diamond (brytpunkt sista juni). Ett par frågor:

-Hur långt fram i tiden behöver man boka för att hitta dessa resor?
-Vilka destinationer hittar man generellt bäst deals till?
-Vart söker man bäst dessa resor, SAS, ITA eller någon annanstans?

Min egna observation är att även om man kan boka ok MR med t.ex. Lufthansa business så ger SAS Plus generellt sett lite mer poäng per spenderad krona eller har jag hajat det fel?

Tacksam för input!

Sitter och "bläddrar" lite i den här tråden och ser att många bokat fiffiga MR till destinationer i Europa, Hamburg bland annat. Jag har insett att jag behöver göra ett par sådana under våren för att förnya diamond (brytpunkt sista juni). Ett par frågor:

Min egna observation är att även om man kan boka ok MR med t.ex. Lufthansa business så ger SAS Plus generellt sett lite mer poäng per spenderad krona eller har jag hajat det fel?

Tacksam för input!

Ja en SAS Plus Saver kan ju ge riktigt bra poäng till ok pris om du har lite tur med en kampanj eller liknande. Har du dessutom Eurobonus Gold så får du ju ytterligare 25 %. Finns även Plusgrade om du vill chansa :)

Osäker på Lufthansa men generellt så tycker jag de har jämnare priser men jag brukar nästan alltid få lite mindre poäng än med SAS Plus. Ex deras P-klass som ger 750p per flight (oftast blir ju en ToR då 3000p via FRA).

Tacksam för input!
rena sas resor är lika bra att kika på sas direkt, sedan väljer väl vissa tt boka dem via OTA, men det är med kända ev risker/begränsningar.
Ibland kan du hitta ok LH priser i klass Z och då ger de bra med poäng.

ju tidigare desto bättre om det är generell prislista ä väl en grundregel, sen kan det klart alltid dyka upp kampanjen men det vet men ju inte. så om du från nu till juni letar så är det kanske inte de bästa initiala priserna då de säkert redan sålt en hel del av inventory i många klasser.

Med SAS är det väl ju HAM som du nämner, även AMS, eller ibland södra europa, off season kan det vara riktigt bra priser med SAS

Gå in på SAS.se och kika runt i "lågpris kalendern" efter destinationer som matchar pris/poäng, och tid det passar.

Speciellt den här tiden på året känns som att många destinationer ligger bra till prismässigt.

Gärna destinationer där flera flyg är möjligt på varje sträcka.

Ex , Hamburg, Amsterdam, Nice, Bologna

Boka SAS plus om priset motiverar det.

Detta har kanske tagits upp tidigare men jag undrar om man måste genomföra resan för att få sina poäng, alltså sätta sig på planet eller om det räcker att man köper en resa.

Toppen