Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Hehe sorry var mer som ett skämt.
När man nu kan ha 2x Amex Elite kort (40.000 baspoäng) , och därtill ett SAS MC Premium (12.000 baspoäng) så är man guld, och lite där till, utan att flyga en millimeter...

Hehe sorry var mer som ett skämt.
När man nu kan ha 2x Amex Elite kort (40.000 baspoäng) , och därtill ett SAS MC Premium (12.000 baspoäng) så är man guld, och lite där till, utan att flyga en millimeter...
:eek::eek::eek::eek::eek:;)...

Detta har kanske tagits upp tidigare men jag undrar om man måste genomföra resan för att få sina poäng, alltså sätta sig på planet eller om det räcker att man köper en resa.

Men för att återgå till frågan som jag tolkar som att Gurr undrar om han måste sitta på planet själv för att få poängen för biljetten han har, så är mitt svar JA. Flyger du inte så blir du "NO SHOW" och få således inga poäng.
Sen finns det, ska vi kalla det kreativa sätt som det kan "fixas" men det är en annan inte så laglig lösning.

Det här är väl dock begränsat till den som hade det gamla elite betalkorten?
Tänkte samma sak.

Frågade kundtjänst för någon vecka sen om det finns möjlighet till två Elite, de sa nej.
Gick ej heller att uppgradera från Premium om man redan har ett credit-kort.

En produkt gäller för nya kunder nu som jag förstår det.

On topic; Jag behöver ~5k baspoäng innan 1e Maj.
Kan endast flyga helger (ej påsk) fram till dess, hittat några möjligheter vid lågpriskalendern för Europa där man har +60 min mellan landning och start på samma dag. (ej intresserad av att sova över, mer morgon till kväll scenario jag siktar på)

Inga ger riktigt bra utdelning då jag måste välja PLUS för att få ”valuta för pengarna” och det skiljer runt tusenlappen 2250x2 poäng för runt 3,5ksek.

Knappt värt mödan med tidsförlust samt resa till/från flygplats.

Vad mer än SAS lowfares kan jag kika på, tips från er erfarna?

Behöver ju kanske tjäna det dubbla i poäng för att orka mecka med det vs att bara pynta cash eller extrapoäng för EBG-status.

Vad har jag missat?

Frågade kundtjänst för någon vecka sen om det finns möjlighet till två Elite, de sa nej.
Gick ej heller att uppgradera från Premium om man redan har ett credit-kort.
Där ser man, så man kan alltså inte ha två Elite. Om man då har ett AmEx Premium och istället vill byta till AmEx Elite så får man alltså inte göra det och man får inte heller ha ett Premium och ett elite i kombo?

Du kan ha ett elite (betalkort) och elite kredit kort = 2x20k baspoäng.

Du kan uppgradera dig från Amex premium till elite kredit kort under förutsättning att du inte redan har ett elite kredit kort samt om du äger sen tidigare ett elite betalkort (betalkort går ej att signa längre).

Båda combo kan du inneha Amex premium kredit.

Toppen