Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Ursäkta en BC nybörjare, men var räknas poängen ut per legg på sas hemsida? Får inte upp det innan betalningen.

Mvh

Palle
Man ser poängtalet när man har valt biljettstypen. Man ser dock endast poängen för ut- resp. hemresa och inte varje ben för sig.
28e8fab83f4dd40fbed2a722945b4977.jpg

Jag satt och kollade på resor mellan ARN och SYD och som vanligt är fokus också på att få bra utfall vad gäller baspoäng.
Stämmer alltid de baspoäng som listas eller kan det visa sig senare att man får mindre? I det bifogade exemplet verkar det som att GO Smart ger betydligt fler poäng GO Pro och dessutom ovanligt många poäng i förhållande priset (jag är inte ens EBG i nuläget).

Attachments

• arn_syd.png
    arn_syd.png
    120,6 KB · Visningar: 407
Jag satt och kollade på resor mellan ARN och SYD och som vanligt är fokus också på att få bra utfall vad gäller baspoäng.
Stämmer alltid de baspoäng som listas eller kan det visa sig senare att man får mindre? I det bifogade exemplet verkar det som att GO Smart ger betydligt fler poäng GO Pro och dessutom ovanligt många poäng i förhållande priset (jag är inte ens EBG i nuläget).

Det där ser inte ut att stämma. Vilka bolag är det i bokningen?

Stämmer alltid de baspoäng som listas eller kan det visa sig senare att man får mindre?
Då det som i det här fallet är andra bolag än SAS med i bilden, så skulle jag inte lita på poängen ett dyft! Jag har sett exempel på felaktiga poängangivelser t o m då det bara varit SAS flygningar.

Nu ser man inte flight nummer på din bild, men mycket troligt är det dessutom codeshare med i resplanen, och det blir det om möjligt ännu osäkrare...

Hej!
Jag saknar fjuttiga 5-6 tusen baspoäng till Diamond.
Bryttiden är sista feb.
Har redan amex elite och Mastercard premium.

Hur enklast får jag ihop de sista poängen?
Går det att fixa ett till amex som jag läst någon tipsa om?
Tänker mig att jag kan skaffa hälften av poängen och köp resten med vanliga poäng..

Hej!
Bryttiden är sista feb.

Tänker mig att jag kan skaffa hälften av poängen och köp resten med vanliga poäng..

Dubbla Amex Elite funkar bara om du sedan tidigare har Amex Elite betalkort. Numera erbjuds bara Amex Elite kreditkort.

Då det som i det här fallet är andra bolag än SAS med i bilden, så skulle jag inte lita på poängen ett dyft! Jag har sett exempel på felaktiga poängangivelser t o m då det bara varit SAS flygningar.

Nu ser man inte flight nummer på din bild, men mycket troligt är det dessutom codeshare med i resplanen, och det blir det om möjligt ännu osäkrare...
Jag bifogar en mer komplett bild där flygdetaljerna framgår. Det är två legs som trafikeras av Singapore Airlines och det sista med SAS Ireland.

Attachments

• arn_syd2.png
    arn_syd2.png
    258 KB · Visningar: 402
Hej!
Bryttiden är sista feb.

Annars är det väl en MR till Alicante, Malaga eller Hamburg med byte i CPH/OSL både på dit- och hemresan för 5624 poäng som gäller. Borde gå att hitta i februari för runt 2500 kr. Alternativt att bara köpa poängen för 5000-6000 kr.

Toppen