Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

För den som behöver baspoäng innan 31/3 finns möjligheter i dagens Now or never.
Screenshot_20180927-183440_Chrome.jpg

Jag saknar 23000 poäng innan 31 oktober för att bli EBD. Jag utgår från GOT och har kollat på HKG en snabb vända och det skulle generera typ 12 000 poäng för 8000 kronor. Det känns just nu som en OK resa men frågar gärna här innan jag börjar boka. Sedan ska jag till NYC i slutet oktober också och det som saknas efter det jag tänka mig betala för med antingen poäng eller pengar. Men jag tar gärna lite tips från folk som vet bättre!

EDIT jag har redan alla kreditkort jag kan få och tjäna poäng på!

Du söker förstås omedelbart ett Amex Elite som ger 20 000 statuspoäng! Just nu dessutom gratis de första tre månaderna!

8000 kronor är annars ganska mycket pengar att lägga ut bara sådär på en milagerun. Är EBD verkligen värt så mycket för dig? Reser du verkligen så ofta att du skulle ha någon nytta av förmånerna jämfört med ett EBG?

Jag saknar 23000 poäng innan 31 oktober för att bli EBD. Jag utgår från GOT och har kollat på HKG en snabb vända och det skulle generera typ 12 000 poäng för 8000 kronor. Det känns just nu som en OK resa men frågar gärna här innan jag börjar boka. Sedan ska jag till NYC i slutet oktober också och kan eventuellt tänka mig att köpa mig upp i nivå. Men jag tar gärna lite tips från folk som vet bättre!
Är det nåt specifikt du är ute i Diamond statusen som får dig tänka i dessa banor? Att göra segment run för 8000 för att bli EBD är i min bok inte värt det nämligen. Skillnaden mot guld är just nu försvinnande liten

Softlanding EBG år2. Då har han nått ett EBG för 8000 kr jmf flyga in guld från scratch en gång till

Snygg poäng som ofta glöms bort!
Ja den är bra. Nyttjade själv den förra året. Dessvärre var detta innan gold for life offentliggjordes (att det går att få efter 10år i rad även innan man är pensionär) och jag tjänade under diamond året inte in motsvarande guldpoäng vilket gjorde soft landing - YES.
8-årig guldstreak - broken.

Också viktigt tänka på.

Toppen