Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Finns ett bra pris till Malaga i plus, ingen hotellkosnad behövs.
Minst 3000 EB poäng blir det

6CD4DE72-7C9E-45EF-AB57-052C2C2AD655.jpeg

Finns det några destinationer som allt är bra poäng även om dom kostar lite och är jobbiga? Jag behöver som jag tidigare skrev flyga in 23 000 poäng innan 31 oktober men är osäker på vilka rutter som är bäst..

Finns det några destinationer som allt är bra poäng även om dom kostar lite och är jobbiga? Jag behöver som jag tidigare skrev flyga in 23 000 poäng innan 31 oktober men är osäker på vilka rutter som är bäst..
Longhaul t/r i business på SAS kostar väl en del på flexibel men ger väl 12.000 plus 12.000 även utan bonus. Det är inte heller så jobbigt att flyga.

Annars har lufthansa first class till massa destinationer i världen då får du 300% av miles flown.

Vet inte exakt hur jag ska tolka ditt inlägg med kosta ”lite” som i billigt eller ”lite” som i talspråk att du menar en hel del?

@Olle_KHjertén Med den tidsramen måste du antingen ut och "hejdundransflyga" inom Europa eller så får du ta minst en longhaul. Men det kommer å andra sidan kosta en vacker slant.

Att flyga ARN-LAX nu till helgen kostar just nu i skrivande stund 6172 kronor för SAS Go dit, ger 6000 EuroBonus baspoäng, plus eventuell guldbonus samt hem för 4268 kronor i SAS Go som ger 4500 EuroBonus baspoäng, igen före eventuell guldbonus. Det ger då 10500 x 1,25 = 13 125 Eurobonus baspoäng.
Man kan välja att boka hemresan i SAS Go Flex för 1440 kronor till, det ger då ytterligare 1500 EuroBonus baspoäng plus guldbonus, vilket get 1875 EuroBonus baspoäng extra. Totalt får du då ihop 15 000 EuroBonus baspoäng på den resan.

Sedan får du ta två weekends eller dagsresor i SAS Plus ner till Hamburg med byte i CPH. Men det kommer att bli dyrt totalt sett! Som aktieägare i SAS tackar jag dig men som medlem här på BC tycker jag du skall fundera på om det är värt slanten.

Last edited:
Med den tidsramen måste du antingen ut och "hejdundransflyga" inom Europa eller så får du ta minst en longhaul. Men det kommer å andra sidan kosta en vacker slant. Att flyga ARN-LAX nu till helgen kostar just nu i skrivande stund 6172 kronor för SAS Go dit, ger 6000 EuroBonus baspoäng, plus eventuell guldbonus samt hem för 4268 kronor i SAS Go som ger 4500 EuroBonus baspoäng, igen före eventuell guldbonus. Det ger då 10500 x 1,25 = 13 125 Eurobonus baspoäng.

Screen Shot 2018-10-09 at 11.50.14.png

så FRUKTANSVÄRT dålig på matte men är detta inom ramen för att inte behöva visum? En ganska bra route annars!

Du söker förstås omedelbart ett Amex Elite som ger 20 000 statuspoäng! Just nu dessutom gratis de första tre månaderna

Brukar man inte behöva spendera en viss summa på kortet innan man får statuspoängen?
Var så när jag skaffade mitt Amex premium iaf minns jag. Det var förvisso inga statuspoäng men ändock.

Toppen