Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

palmen

Moderator
Listigt, eller så passar du på att hänga lite i Chicago. Grymt sjysst stad!

Måste medge att ungdomspriserna har jag ingen koll på. Är det så bra priser även till Tokyo och San Francisco där? Coolt, i så fall.
Ja SF ligger på 3000 kronor för resa i februari. Går att söka fram via matrix om man bockar för youth 12-18 år eller vad det nu står.
 
Om man ska köra en runda över dagen i Europa (ARN-OSL/CPH-??? ToR) i plus, var är det generellt lättast att få tag i vettiga priser? Tänker mig helger och lutar åt att det borde gå att lösa med Hamburg, men hade varit kul att åtminstone hinna ta en fika innan det är dags att gå på planet hemåt igen.

Eller har ni erfarna något annat guldkorn att tipsa om?
 

agehall

Medlem
Om man ska köra en runda över dagen i Europa (ARN-OSL/CPH-??? ToR) i plus, var är det generellt lättast att få tag i vettiga priser? Tänker mig helger och lutar åt att det borde gå att lösa med Hamburg, men hade varit kul att åtminstone hinna ta en fika innan det är dags att gå på planet hemåt igen.

Eller har ni erfarna något annat guldkorn att tipsa om?
Något i stil med följande sökning på ITA Matrix
Screen Shot 2017-01-18 at 08.49.02.png
borde ge dig en bra uppfattning om vilka alternativ du har. Går bra att fylla på med fler tänkbara destinationer.
 
Hej!

Jag har en vän som behöver ca 25.000 baspoäng för EBG, Amex Elite är inget alternativ. Vad är då billigaste sättet att få ca 25.000 poäng? Hon är helt klart öppen för en milage run.

Kan poängtera att hon är 24 år om det har något betydelse.

Är det 3 st T/R Hong Kong som är bäst för ca 8000-9000kr? Hon ville helst bara göra 1 resa, så det kan kosta lite mer än det isåfall.
 
Toppen