Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Delar de på ankommande och avresande på DUB? Annars kan man ju bara vända vid gaten om man fixat boardingkortet innan. Såvida där det inte blir buss förstås..
Japp de delar på flödena. Och jag är relativt säker på att man måste ut i ankomsthallen och sedan gå igenom säkerhetskontrollen igen för att komma in i avgångsdelen.

Japp de delar på flödena. Och jag är relativt säker på att man måste ut i ankomsthallen och sedan gå igenom säkerhetskontrollen igen för att komma in i avgångsdelen.

Sist jag varit där så måste man gå ut genom passkontrollen och tullen och sen in igen genom säkerhetskontrollen.

Om man vill åka till Nya Zeeland är det perfekt! Väldigt trevlig destination även om svensk sommar inte är bästa tid att åka dit.

"inte bästa tid att åka dit" ?

Utmärkt för skidsäsongen ju! Jag har bokat in 10 dagar härlig puderåkning i månadsskiftet juni/juli!

Jag flyger dock ARN-CDG-SIN-CHC-SIN-DME-ARN.

Ska bli roligt att få prova Singapore Airlines på A380, A350 samt B777-200ER i Business Class. Och som ovant nämnt så drar jag ihop ungefär 50k EB-poäng :)
e84b61b719989a09ce72fcee91bd12a1.gif

"inte bästa tid att åka dit" ?

Utmärkt för skidsäsongen ju! Jag har bokat in 10 dagar härlig puderåkning i månadsskiftet juni/juli!

Jag flyger dock ARN-CDG-SIN-CHC-SIN-DME-ARN.

Ska bli roligt att få prova Singapore Airlines på A380, A350 samt B777-200ER i Business Class. Och som ovant nämnt så drar jag ihop ungefär 50k EB-poäng :)
e84b61b719989a09ce72fcee91bd12a1.gif
Om det är skidåkning man vill ha är det klart bra, men i övrigt inte helt optimalt om man hoppas på bra väder. Allt beror ju på vad man vill få ut av resan.

Går att boka även i nov/dec. Funderar på att slå till och sen flyga ut till någon av öarna
Absolut men det är se lång bort i tiden :)

Då jag rest mindre detta året kommer jag behöva göra några MR under perioden februari - april för att behålla mitt EBG. Målet är att åka på ungdomsbiljetter och med vändande kärra, har förstått att HKG är optimalt för detta ändamål men tyvärr är det dålig tillgång på ungdomsbiljetter dit kommande månader. Är det ORD jag ska titta på istället? SK945 från ARN anländer 17.45 och SK944 till CPH går 22.05, bör det vara tillräckligt med marginal för immigration?

En annan fråga; Jag har aldrig varit i USA tidigare, hur ser immigration på att man under första besöket bara är där några timmar? Tror ni det kan bli problem om man åker med vändande kärra flera gånger?

Toppen