Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Tror nog att det är ganska många som sitter och harvar inrikes i billigast möjliga ekonomiklass med intjäning 250 p per ben (plus ev. bonus). Med det resmönstret blir du Diamant på segment innan du fixar guld på poäng...
Ja, sitter man och flyger inrikes ett par gånger i veckan så är man ju målgruppen för att kvala på segment. Men det passar inte in på den stora massan här även om det givetvis finns medlemmar med sådant resmönster.

Ja, sitter man och flyger inrikes ett par gånger i veckan så är man ju målgruppen för att kvala på segment. Men det passar inte in på den stora massan här även om det givetvis finns medlemmar med sådant resmönster.
Enig och det kan ju också bero på att många flyger med andra bolag inom Star Alliance. Där får man ju poäng men inga segment till Eurobonus. Har jag drömt eller såg jag nyligen en medlem som postade en helt otrolig mängd segment utan att ha tjänat ihop guld?

Jag tillhör den gruppen som pysslar med sådant. Reser en hel hög inrikes varje år, samt något ut i Europa. Långresor sker oftast på poäng då det är ren rekreation. Förra året var ett riktigt bottenår med bara low economyintjäning men segment nog för EBG. Detta år har det blivit i princip bara resor i Plus både inrikes och ut i Europa. De få low eco jag haft har jag alla uppgraderat till Plus via Plusgrade.
Har kvalificeringsår juni-maj. EBG är nått för kommande år just nu, tack vare Amex Elite, men hade rott det i land med god marginal ändå. Så jag kommer nog att nosa på EBD igen mha poäng när mitt år är slut.

Har också ett vagt minne av det...

Annars har vi ju alltid snubben vi stötte på i OSL när vi hade lounge-hörne-invigningen - han som var Pandion men hade tjänat in 0 poäng. :)
Segment får du bara om du flyger SAS, och även i den lägsta nivån får du ngn poäng. Så hur går det ihop??
Flyger du annat så för du poäng men inga segment och det kan jag förstå.

Det gavs inga eurobonuspoäng i Norge under en period:

EuroBonus - Wikipedia
Å fan, det visste jag inte. Det är hård att vara norman ibland :D
Det visste inte jag heller. Intressant.
Det var därför jag tog inte jobbet i Norge när poängintjäning var förbudet/inte tillåtet på norsk inrikesflyg. ;)

Löneförhandling och nytt jobb (som inte blev av) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Toppen