Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Jaha, pga nya Eurobonusreglerna kommer jag köra en panik-MR till Thessaloniki om en vecka. Har någon vänt i gate där tidigare? Något speciellt att tänka på? Någon trevlig lounge i närheten som man som *Gold kan rusa in i och häva en GT?

@SNIFF Tack! Frågan är bara hur långt det är mellan ankomstgate och lounge i och med att vi har 40 minuter på oss mellan ankomst och avfärd enligt schemat. Skall leta upp en terminalkarta. Ser redan fram emot panikslagen GT-rusch för att desperat fukta strupen efter SAS Plus-flight i 737-600 med förmodad nötpåse och endast en enda dryckesrunda..

På grund av de nya reglerna om intjäning hos Eurobonus har jag börjat fundera på att köra några MR under december för att komma upp i EBD. Anledningen att jag vill ha EBD är att jag då inte behöver bekymra mig om status på ett tag och kan lägga kraft på andra flygbolag än Sas, andra allianser etc. Behöver 23150 poäng för att komma upp i EBD (med nya 90 000-gränsen). Kommer att behöva minst 2 MR.
  • Varifrån vill du börja din resa?
Göteborg
  • Var är din destination?
Europa
  • När vill/behöver du resa ut?
Har ganska begränsat med dagar. Är ledig 13,14 december, 19-22 december. Kan även åka på någon snabb MR efter jobbet som slutar vid 15.
  • När vill/behöver du komma hem?
Samma dag/övernattning
  • Hur länge vill du vara borta?
Så kort tid som möjligt :D
  • Hur många personer som skall resa?
1
  • I vilken kabinklass?
Sas Plus borde vara bäst för intjäningen
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Sas
  • Vad är din budget? (per person)
Absolut under 10 000 totalt.
  • Vad är det viktigaste för dig?
Mest poäng för pengarna
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Nej för tusan :p

Hur ska jag då lägga upp detta? Har hittat Aten den 13 december för ca 4300.

Toppen