Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Stängde ner nu, men tror jag kollade på feb (noterade inte ifall du behövde i just jan)
Ja precis det behövs innan sista januari.
Är du bunden att endast åka över dagen? Anmälde du dig till dubbla poäng till USA/Asien i mars tom maj (luckan i julkalendern 4:e dec)? Kanske kan vara ett alternativ att kika på
Behöver inte åka över dagen men när ett extra dygn parkering och evt hotellkostnad bakas in i krona/poäng så får jag inte ihop något vettigt alternativ. Går upp från 0,8 till 1,3 ungefär så då flyger jag hellre över dagen med NÅGOT dyrare biljett.

Anmälde till dubbla poäng men behöver innan sista januari.

Ja precis det behövs innan sista januari.

Behöver inte åka över dagen men när ett extra dygn parkering och evt hotellkostnad bakas in i krona/poäng så får jag inte ihop något vettigt alternativ. Går upp från 0,8 till 1,3 ungefär så då flyger jag hellre över dagen med NÅGOT dyrare biljett.

Anmälde till dubbla poäng men behöver innan sista januari.
Kollade BRU lite snabbt, ta en titt på 29/1. Tror det fanns billigare t.o.m.!

Fanns även 28 och 31 jan

Du "avslöjar dig" när du använder uttryck som är moderna i nutida marknadsföringsteori (på "min tid", förra seklet, hette det "offer" och "accept"). Men jag har bläddrat i nyare böcker och kört med moderniserad terminologi själv (i diskussionen om BA Executive Club).

...
Kan glädja dig med att "offer" är en helt gångbar term även idag, jag hör dagligen saker som

- Så du det senaste offret från konkurrenten?

- Jag behöver ett nytt offer till påskkampanjen, har du nå't?

Kanske menar de att konkurrenten sparkat någon chef som gjort bort sig och att de behöver en lammunge att slakta i templet så att påskkampanjen går bra. :D

Håller med om att det är kul att analysera på teoretsikt nivå och ser gärna att fler resonerar lite kring vad som kanske händer i bakgrunden och vilka mekanismer som styr.

Jag har just bokat en långweekend i Toronto. Hittade billiga datum i mitten av Maj T/R för 12000kr. Jag anmälde mig för dubbla poäng till Amerika/Asien under julkalendern och nu dubbla poäng med MC för köp på SAS. Poängregn! :) Guld säkrat på en resa under året.

OSL-CPH PlusSmart 700p
CPH-YYZ PlusSmart 4000x2
YYZ-CPH BusinessSmart 6000x2
CPH-OSL PlusSmart 700P

21400 nivåpoäng och 50% EBG booster för bonuspoängen, 32100p! Bra värde!

Jag har just bokat en långweekend i Toronto. Hittade billiga datum i mitten av Maj T/R för 12000kr. Jag anmälde mig för dubbla poäng till Amerika/Asien under julkalendern och nu dubbla poäng med MC för köp på SAS. Poängregn! :) Guld säkrat på en resa under året.

OSL-CPH PlusSmart 700p
CPH-YYZ PlusSmart 4000x2
YYZ-CPH BusinessSmart 6000x2
CPH-OSL PlusSmart 700P

21400 nivåpoäng och 50% EBG booster för bonuspoängen, 32100p! Bra värde!
Var det via SAS egna hemsida? :eek: Spanade på YYZ, men lägsta var 17.000 (även lägsta bokningsklass). Bra kap!
Edit: Ah, såg nu att det var mix plus/business, fel av mig!

Last edited:
Någon som har koll på vilket bolag i Skyteam som ger bäst nivå poäng i business för den som inte har möjlighet att flyga SAS men vill behålla sin SAS guld status. Garuda?

Toppen