Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Fungerar inte. Vare sig på AMS eller BRU. Har inte kollat HAM. De roterar inom 60 minuter och uppfyller därför inte regeln om minst 60 minuter mellan flygningarna.
Det jag menar är att detta flygplatser är det inga problem att boka två enkelbiljetter, om det inte blir bussgate. Flyget ankommer gate, man kommer in i ankomsthallen, som också är avgångshallen, och så står man i kön för boarding inom 30s efter man kom in i hallen. Har man prioboarding kan man köra sist av först på.

Det jag menar är att detta flygplatser är det inga problem att boka två enkelbiljetter, om det inte blir bussgate. Flyget ankommer gate, man kommer in i ankomsthallen, som också är avgångshallen, och så står man i kön för boarding inom 30s efter man kom in i hallen. Har man prioboarding kan man köra sist av först på.
Helt rätt! Tänk bara på att två enkelbiljetter ger dyrare pris än en ToR när man betalar med pengar.

Jag ingår i skaran som tror det finns ett värde i att sikta på lifetime gold om man bara behöver kvalificera två gånger till. Då mina förutsättningar ändrats något (inte lika fri att åka närsomhelst som tidigare) så passade jag på när en resmöjlighet uppenbarade sig att boka ARN-LIS-AGP t/r med TAP. Utöver helgunderhållning i form av "Pontus" och se Europa från ovan genom ett fönster i främre kabinen inmundigandes mat och dryck väntar ett sjok statusgrundande poäng för ca 0:64 kr/st. Om än inte lägsta möjliga anser jag det vara ett bra pris, om man inte är så flexibel med resdatum.

Tänkte på mig en sån fuling i Helsingfors, bör väl vara en relativt liten flygplats och har 45 min mellan flygen. Eller vet någon hur det ser ut på flygplatsen?

Tänkte på mig en sån fuling i Helsingfors, bör väl vara en relativt liten flygplats och har 45 min mellan flygen. Eller vet någon hur det ser ut på flygplatsen?
Vanda separerar inte ankommande och avresande. Normalt kommer du ut rakt i avrese-gaten. Sist jag gjorde B2B i HEL var det så, och det är bara att vända sig 180° och gå ombord när boarding startar.
Får du buss gate hanmar du däremot på botten plan (och kan i teorin hamna lite var som helst.) Ibland kan man gå en trappa upp och vara airside i terminalen.

Toppen