Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Ingen generell regel men den tillämpas av SAS och en t/r kan därför inte bokas via dem. Den som finner andra vägar får använda dem.
Tillämpas på SAS hemsida!
Det går att ringa in och boka eller nyttja resebyrå :)

Så alternativ för att åka med vändade SAS-flyg till BRU, AMS etc


1/ Boka 2 enkla på hemsidan
2/ Boka 1 ToR via resebyrå eller ringa SAS
MCT (Minimum Connecting Time) styr om det funkar med 2/


MCT på BRU = 50 min
MCT på AMS = 60 min

1/ blir då på "egen risk" men med lite efterforskning så går det ju rätt lätt att se om det är samma flygplan som utför flygningarna i vanliga fall
 
ARN-HEL är ju enkla hopp med bra intjäning, behöver finnas i var mans verkstygslåda. Man får bara se upp med att SAS är nere i kapacitet och kör ATR72 på vissa avgångar. Inge' kul.

LHR är som nämnts både en trevlig och bra destination i sammahanget och något man alltid har i backfickan.

Vart är jag nu på väg med de här två påståendena?
Jo, det två går ju bra att kombinera, ibland till trevliga priser. Nu var det lite utfiskat i i går kväll, men jag hade lite utrymme på mitt MC och började med en
HEL-ARN-LHR-ARN-HEL

Sedan gällde det att komma till Helsingfors också och hade en fin LHR-ARN-HEL-deal. Men LHR går ju typ upp i stabsläge vid första snöflinga. Plus att 06.00 avgång är lite utmanande om man ska hinna dit från CPH (Går iofs bra om man tar Aegean via ATH kvällen före), så istället bokade jag nästan en CPH-AMS-CPH-ARN-HEL. Men 45 minuter på AMS kändes lite onödigt riskabelt som första flyg på en lite tripp med snabba vändningar. Och, man vill väl alltid se något nytt?

Anslutningen till HEL blev alltså CPH-GDN-CPH-ARN-HEL. Hem från HEL fick bli enklast möjliga (HEL-ARN-CPH). Min lilla london-tur växte alltså till sig lite under söndagskvällen och slutade med:
CPH-GDN-CPH-ARN-HEL-ARN-LHR-ARN-HEL-ARN-CPH

≈19 000 poäng är inte helt tokigt även om priset på just CPH-GDN drog iväg lite i Plus Pro BIO. Det segmentet får utvärderas innan avfärd.
Sedan kan man ju alltid hoppas på att kampanjen för mer poäng på BIO förlängs efter årsskiftet, det hade ju gett 4500 p till på den här lilla trippen.
 
Jag reste med TAP häromveckan, inte i MR-syfte utan för att faktiskt komma dit jag behövde.

De hade en bra fare i C för under 5000 kr ARN-LIS-VLC. Gav 10 000 poäng in på kontot vilket ändå får sägas vara fullt godkänt för det priset. Finns garanterat andra rutter också, men kräver ju oftast övernattning.
 
ARN-HEL är ju enkla hopp med bra intjäning, behöver finnas i var mans verkstygslåda. Man får bara se upp med att SAS är nere i kapacitet och kör ATR72 på vissa avgångar. Inge' kul.

LHR är som nämnts både en trevlig och bra destination i sammahanget och något man alltid har i backfickan.

Vart är jag nu på väg med de här två påståendena?
Jo, det två går ju bra att kombinera, ibland till trevliga priser. Nu var det lite utfiskat i i går kväll, men jag hade lite utrymme på mitt MC och började med en
HEL-ARN-LHR-ARN-HEL

Sedan gällde det att komma till Helsingfors också och hade en fin LHR-ARN-HEL-deal. Men LHR går ju typ upp i stabsläge vid första snöflinga. Plus att 06.00 avgång är lite utmanande om man ska hinna dit från CPH (Går iofs bra om man tar Aegean via ATH kvällen före), så istället bokade jag nästan en CPH-AMS-CPH-ARN-HEL. Men 45 minuter på AMS kändes lite onödigt riskabelt som första flyg på en lite tripp med snabba vändningar. Och, man vill väl alltid se något nytt?

Anslutningen till HEL blev alltså CPH-GDN-CPH-ARN-HEL. Hem från HEL fick bli enklast möjliga (HEL-ARN-CPH). Min lilla london-tur växte alltså till sig lite under söndagskvällen och slutade med:
CPH-GDN-CPH-ARN-HEL-ARN-LHR-ARN-HEL-ARN-CPH

≈19 000 poäng är inte helt tokigt även om priset på just CPH-GDN drog iväg lite i Plus Pro BIO. Det segmentet får utvärderas innan avfärd.
Sedan kan man ju alltid hoppas på att kampanjen för mer poäng på BIO förlängs efter årsskiftet, det hade ju gett 4500 p till på den här lilla trippen.
Hur länge blir du borta?
 
Hur länge blir du borta?
Sen fredag kväll till tidig måndag morgon, längre än jag tänkt först.
Hade jag struntat i "playing it safe" och kört på med AMS som första ben, kunde jag startat lördag morgon. Och om jag släppt lite på att bara flyga SAS kunde jag nog tråcklat mig hem söndag natt också.

När det fanns fler avångar från MMX gick det utmärkt att göra MMX-ARN-OSL-LHR-OSL-ARN-MMX på samma dag.
 
Sen fredag kväll till tidig måndag morgon, längre än jag tänkt först.
Hade jag struntat i "playing it safe" och kört på med AMS som första ben, kunde jag startat lördag morgon. Och om jag släppt lite på att bara flyga SAS kunde jag nog tråcklat mig hem söndag natt också.

När det fanns fler avångar från MMX gick det utmärkt att göra MMX-ARN-OSL-LHR-OSL-ARN-MMX på samma dag.
Hoppas du gör en semi-live :) med mer info sen med hotell och sånt och vad resan gick på.
 
Sen fredag kväll till tidig måndag morgon, längre än jag tänkt först.
Hade jag struntat i "playing it safe" och kört på med AMS som första ben, kunde jag startat lördag morgon. Och om jag släppt lite på att bara flyga SAS kunde jag nog tråcklat mig hem söndag natt också.

När det fanns fler avångar från MMX gick det utmärkt att göra MMX-ARN-OSL-LHR-OSL-ARN-MMX på samma dag.
Hehe, den sträckan körde jag när jag bodde i Skåne och var inne på mina första Diamond-år. Nostalgiskt. Ville man göra det extra spännande kunde man klämma in SFT och bokstavligen springa in i och ut från terminalen i midnattsolens land!
 
Toppen