ARN-HEL är ju enkla hopp med bra intjäning, behöver finnas i var mans verkstygslåda. Man får bara se upp med att SAS är nere i kapacitet och kör ATR72 på vissa avgångar. Inge' kul.
LHR är som nämnts både en trevlig och bra destination i sammahanget och något man alltid har i backfickan.
Vart är jag nu på väg med de här två påståendena?
Jo, det två går ju bra att kombinera, ibland till trevliga priser. Nu var det lite utfiskat i i går kväll, men jag hade lite utrymme på mitt MC och började med en
HEL-ARN-LHR-ARN-HEL
Sedan gällde det att komma till Helsingfors också och hade en fin LHR-ARN-HEL-deal. Men LHR går ju typ upp i stabsläge vid första snöflinga. Plus att 06.00 avgång är lite utmanande om man ska hinna dit från CPH (Går iofs bra om man tar Aegean via ATH kvällen före), så istället bokade jag nästan en CPH-AMS-CPH-ARN-HEL. Men 45 minuter på AMS kändes lite onödigt riskabelt som första flyg på en lite tripp med snabba vändningar. Och, man vill väl alltid se något nytt?
Anslutningen till HEL blev alltså CPH-GDN-CPH-ARN-HEL. Hem från HEL fick bli enklast möjliga (HEL-ARN-CPH). Min lilla london-tur växte alltså till sig lite under söndagskvällen och slutade med:
CPH-GDN-CPH-ARN-HEL-ARN-LHR-ARN-HEL-ARN-CPH
≈19 000 poäng är inte helt tokigt även om priset på just CPH-GDN drog iväg lite i Plus Pro BIO. Det segmentet får utvärderas innan avfärd.
Sedan kan man ju alltid hoppas på att kampanjen för mer poäng på BIO förlängs efter årsskiftet, det hade ju gett 4500 p till på den här lilla trippen.