Dr. Miles
Expert
Nej, inte då.En kanske udda fråga. Men får man några baspoäng/antal flights när man flyger för poäng?
Tillägg är att jag bokat med Thai Airways via SAS med 2-4-1-voucher.
Nej, inte då.En kanske udda fråga. Men får man några baspoäng/antal flights när man flyger för poäng?
Ett litet ljsu i mörkret, du behöver bara flyga in strax under 30k poäng i och med ändringen av poäng som krävs. 45k för Gold och 90k för DiamondJag har 60550 intjänade EBpoäng hittills under mitt kvalår som avslutas 31/3.
Ska jag satsa på EBD är den stora frågan? Jag har en kanske två helger på mig att flyga in 40000 p.
Det kan bli omotiverat dyrt då jag inte har några resor med *A bokade just nu.
Vad säger ni? Hjälp mig med tips på hur jag ska göra.
Ett litet ljsu i mörkret, du behöver bara flyga in strax under 30k poäng i och med ändringen av poäng som krävs. 45k för Gold och 90k för Diamond![]()
Det ska räknas som baspoäng, förutsatt att den bokningsklass du har ger intjäning till Eurobonus, de ger dock inte några kvalificerade flygningar.Vet inte om denna fråga hör till denna tråd.... men jag testar !
Jag har nu bokat biljetter ARN -MUC-PRG samt PRG-ZRH-ARN för nästa vecka med Lufthansa.
SAS hade inga flyg till Prag. Såg att jag skulle flyga Lufthansa ner och Swiss Hem.
Nu till min fråga jag är EBG och uppgav det på bokningen, så jag räknar med att man får poäng av Lufthansa samt Swiss.
Men till min fråga blir dessa poäng Baspoäng eller bara tillgängliga poäng ? kan man höja sin status hos SAS genom att flyga Lufthansa och Swiss ?
Eller ska man registrera sig för att gå in i deras bonusprogram ? Lufthansa i detta fall då biljetterna är köpta på deras hemsida ?
Inte så viktigt just för denna flygning men jag tänker mer hur jag ska tänka i framtiden ! Börjar en ny intjänings period 1 mars, vill ju gärna behålla EBG nu när jag fått smak för detoch räknar med att jobba upp till det under nästa period med. Men ser att Lufthansa kanske kommer passa mig mer på vissa framtida resor.
ha en toppen dag !
Nästa vecka blir årets första flygning längtar.
Det ska räknas som baspoäng, förutsatt att den bokningsklass du har ger intjäning till Eurobonus, de ger dock inte några kvalificerade flygningar.
Du kan med andra ord få guld hos SAS genom att flyga med Lufthansa eller Swiss om du krediterar EB.
Nix!En kanske udda fråga. Men får man några baspoäng/antal flights när man flyger för poäng?
Om det var värt den tiden/pengarna? Verkligen inte. Om jag hade sjukt kul? Helt klart!!!![]()
Har 27K baspoäng nu (efter godkänd AmEx Elite), slut på kval. period är 31 mars och jag börjar fundera på om det är värt att få EBG med poäng istället för med legs som jag tidigare tänkt?
Flög 6 legs igår i V (stod M på boarding passen av någon anledning, någon som vet varför?)
- bör få 1 500 poäng där. Flyger ARN-LHR-ARN i P och A snart och får 3 000 poäng. Sedan ARN-GOT-ARN i V, bör få 500 poäng där. Slutligen ARN-CPH-WAW-CPH-ARN i V, där bör jag få 1000 poäng.
Om allt går som beräknat så bör jag ha 33K poäng, 34K om jag lyckas få SAS att kreditera EB-poäng enligt gamla intjäningen eftersom resan till ARN-LHR-ARN bokades innan de nya reglerna kom.
Är det, med de nya intjäningsreglerna, värt att försöka få in 11-12K poäng? I så fall, hur gör jag det fortast & billigast?
Som en jämförelse kan nämnas att jag behöver 17 legs, vilket kostar ~7K SEK i V.