Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

@agehall - tack för snabbt svar. Ska kika ikväll. Har du möjligtvis några tips på destinationer som fortfarande ger ok med poäng och inte kostar skjortan?

Du är inte så dum du! För 2735 SEK flyger jag SK+ ARN-CPH-HAM-CPH-ARN och får 4500 poäng. Kör mycket hellre 3 såna vändor och får 13500 poäng (och EBG) än att köra 15 legs i V för EBG och bara få 3750 poäng.

Eller CPH-EWR dealen och drar in ~16000p med united i P över lör-sön :).

Eller CPH-EWR dealen och drar in ~16000p med united i P över lör-sön :).
Lät ju inte heller dåligt... tror du att du har lust att hjälpa mig lite?
Har hittat (tror jag) rätt tråd, se länk nedan... men lyckas inte få fram priset, söker på Uniteds hemsida men det kanske är helt fel?

länk

Tacksam för hjälp.

edit: Tror jag lyckades. Totalt 8825 SEK, kan det stämma? Hur vet jag med säkerhet att jag tjänar 16K poäng?

Last edited:
Har hittat (tror jag) rätt tråd, se länk nedan... men lyckas inte få fram priset, söker på Uniteds hemsida men det kanske är helt fel?

länk

Tacksam för hjälp.
Jeg prøvede lige at søge København-New York den 28-29. marts på United's hjemmeside og fik 6920 DKK som laveste pris. Ruten ser sådan ud:

København-Bruxelles-Washington-New York-München-København.

Totalt burde det give 17800 point hvis mine udregninger er korrekte.

länk

Tacksam för hjälp.

Kollat from 28 mars? Ditt år bryts ju 31/3 så du har inte många dagar att vraka bland.

Edit: Tvåa på bollen.

@obs - jag tror att jag också lyckades, postade en bild i edit. :) Hur räknar du ut poängen?

København-Bruxelles med Brussels Airlines, 468 miles -> 0 point da klasse P ingen point giver hos Brussels Airlines
Bruxelles-Washington med United Airlines, 3893 miles -> 3900 x 2 = 7800 point
Washington-New York med United Airlines, 213 miles -> 600 x 2 = 1200 point da der gives minimum 1200 point i klasse P
New York-München med United Airlines, 4055 miles -> 4100 x 2 = 8200 point
München-København med Lufthansa, 518 miles -> 600 point

Det er selvfølgelig under forudsætning af at flyvninger med United også fremadrettet giver 200% bonuspoint. Jeg ved ikke om de ændringer som SAS har lavet i EuroBonus-programmet kan give anledning til justering i pointoptjeningen hos partnere, men det kan være at der er andre der kan komme med input her?

Toppen