Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Hej! Har en angränsande fråga: Om man bara har ett fåtal poäng kvar för att nå guldnivå, kan man då boka en resa, checka in men faktiskt aldrig resa och ända få poäng för resan? När registreras poäng? Vid köp, check in eller boarding?

Hej! Har en angränsande fråga: Om man bara har ett fåtal poäng kvar för att nå guldnivå, kan man då boka en resa, checka in men faktiskt aldrig resa och ända få poäng för resan? När registreras poäng? Vid köp, check in eller boarding?
Välkommen till Businessclass.se floop!

Det SKA registreras vid boarding, så det är dumt att chansa. Du kan köpa baspoäng om du ligger nära gränsen (kostar 1 krona eller 15 extrapoäng per baspoäng).

Funkar tyvärr inte, det är "ass in seat" som gäller. Du måste alltså boarda för att få poäng

Wideroe.no, avansert søk, multipla destinationer. Billigare är nog att flyga CPH-OSL-ARN.

Jeg kan godt se linket der hedder "Avansert søk" på Widerøe's hjemmeside, men der sker bare ingenting når man klikker på linket.

Andre der oplever det samme?

Jag tänkte höra mig för om det är någon inbiten MR-kännare som kunde ge mig tips.
Jag har en intjäningsperiod som slutar den 30:e juni, och om jag inte bokar in något mer så kommer jag att landa på 39510 baspoäng för min period. Det hade ju varit kul att komma upp i guld ("du har blivit en av dem" som min kollega säger) även om jag kanske inte har så stor användning för det, och jag funderar på att kanske klämma in en MR.

Min tanke är att det hade varit vettigt att hinna med en sådan innan mars är slut för att kunna dra fördel av de 15% som mitt EBS ger, och de få poängen som återstår får jag klämma in på en "riktig" resa när det närmar sig slutet av min period.
Så, finns det något klyftigare alternativ än att dra en T&R till ATH för knappt 3k? Jag utgår från CPH eller MMX.

Denna fråga ställs ofta. Kolla denna tråden och sök i forumet. Det är svårt att svara vad som är klyftigast för dig. Hur många poäng måste du få på en resa? Du ska ju resa mer säger du, men hur många poäng får du där då? Det påverkar ju ditt beslut för hur många poäng du måste få i mars.

Så, finns det något klyftigare alternativ än att dra en T&R till ATH för knappt 3k? Jag utgår från CPH eller MMX.

ToR till ATH för 3k ger bra utdelning (om det är bokat i Plus). Boka via ARN så blir det extra mycket, men kolla först hur många poäng du tror att du får in under året utan att göra en MR...

Dessutom så försvinner 15% EBS-bonus i april.

Jag tänkte höra mig för om det är någon inbiten MR-kännare som kunde ge mig tips.
Jag har en intjäningsperiod som slutar den 30:e juni, och om jag inte bokar in något mer så kommer jag att landa på 39510 baspoäng för min period. Det hade ju varit kul att komma upp i guld ("du har blivit en av dem" som min kollega säger) även om jag kanske inte har så stor användning för det, och jag funderar på att kanske klämma in en MR.

Min tanke är att det hade varit vettigt att hinna med en sådan innan mars är slut för att kunna dra fördel av de 15% som mitt EBS ger, och de få poängen som återstår får jag klämma in på en "riktig" resa när det närmar sig slutet av min period.

CPH-MAD finns på relativt många datum och ger 8000 poäng, 9200 med silver-bonus.
Finns 14 och 15 mars för 2500 kronor (har inte tittat fler datum), billigaste biljetten ligger på ca 2000 kronor till Madrid i SAS PLUS.

oxxax Der findes flere gode ruter fra CPH til Sydeuropa, der går via ARN/OSL/TRD mfl. Jeg opdaterer lige med point/priser når jeg kommer til en PC

OPDATERING:
Her er nogle foreslag, jeg ved jo af gode grunde ikke hvilke dage du har mulighed for at være afsted så jeg har fundet lidt blandet, de giver alle 11500P som EBS

Alicante, dog med en nat i SVG - weekend
1.png

Alicante, uden overnatning en Onsdag
2.png

Alicante, med overnatning i ALC - weekend
3.png

Barcelona, en mandag
4.png

Last edited:
Toppen