Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Hej,
Jag är ny medlem och hade inte riktigt koll på var jag skulle skriva inlägget. Bor i Zürich. Har du något förslag från ZRH?

Som tourist skrev, det underlättar oss att svara på din fråga om du kan skriva om budget och tid du kan lägga ner för sådan Mileage Run.

Hej,
Jag är ny medlem och hade inte riktigt koll på var jag skulle skriva inlägget. Bor i Zürich. Har du något förslag från ZRH?

Från ZRH behöver du bara åka till New York. Åk ZRH-CPH-EWR med SAS i business t.o.r. Det blir 24 840 poäng som EBS. Se bara till att åka med SK mellan ZRH och CPH och inte LX

Mvh
/NotRyan

Last edited:
Budapest-Kairo-Bangkok t/r med Egyptair i Business class (J, fare basis: JREHU) kostar ca 10.600 SEK inkl. skatter.

Egyptair J klass ger 200% EuroBonus poäng
EuroBonus partners - EGYPTAIR - SAS

Kalkyl:
Budapest-Kairo: 1.359 miles = 1.400 EB poäng
Kairo-Kuala Lumpur: 4.952 miles = 5.000 EB poäng

(1.400 + 5.000) x 200% x 2 (T/R) = 25.600 EB poäng

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Du kan säkert hitta någon billig biljett till Budapest för under 4.400 SEK.

Jag är helt bakom flötet ibland! Man får 0 baspoäng öht med Air Baltic...

Jag är bokad ARN-RIX-KIV i Juni men blev bokad i billigaste flexklass med Air Baltic och har precis sett att den endast ger 1/4 poäng.

Eller hur ska jag förstå denna: http://www.flysas.com/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/airBaltic/ ?

Ska jag försöka byta till 100% poängklass på rutten Riga-Chisinau eller hela resan? Det diffade ca 1000 kr t.o.r. och frågan är om det är billiga poäng eller inte?

Finns det något bra sätt att se hur många EB baspoäng jag får med denna resa? Drygt 1000 miles totalt enligt Great Circle Mapper.

Alla tips uppskattas.

:)
Patrick

Last edited:
Hej!

Ny medlem här som just upptäckt detta fina forum.

Har rest en del med SAS senaste tiden men saknar 2100/3100 baspoäng för att nå nästa nivå (2100 om jag utnyttjar kvarvarande bonuspoäng för att köpa baspoäng). Mitt poängår går ut sista juni så undrar därför om någon har förslag på en tids- samt kostnadseffektiv tur från Arlanda? Helst under ett par tusenlappar, antingen över dagen eller en helgresa med kvällsstopp någonstans trevligt.

Tack!

Hej!

Ny medlem här som just upptäckt detta fina forum.

Har rest en del med SAS senaste tiden men saknar 2100/3100 baspoäng för att nå nästa nivå (2100 om jag utnyttjar kvarvarande bonuspoäng för att köpa baspoäng). Mitt poängår går ut sista juni så undrar därför om någon har förslag på en tids- samt kostnadseffektiv tur från Arlanda? Helst under ett par tusenlappar, antingen över dagen eller en helgresa med kvällsstopp någonstans trevligt.

Tack!

Hej Farochflyg, och välkommen till ett riktigt trevligt forum

Om du bokar en resa till Barcelona 12--14 juni, så är billigaste priset i economy nu 2880 kr, på det tjänar du 4500 baspoäng utan status (15% mer som EBS). Då går utresan via Oslo, men hemresan direkt.

Mvh
/NotRyan

Last edited:
Hej Farochflyg, och välkommen till ett riktigt trevligt forum

Om du bokar en resa till Barcelona 12--14 juni, så är billigaste priset i economy nu 2880 kr, på det tjänar du 4500 baspoäng utan status (15% mer som EBS). Då går utresan via Oslo, men hemresan direkt.

Mvh
/NotRyan

Tack för tipset NotRyan! Det var både bra poäng och ett trevligt resmål, inte omöjligt att det blir en tur i juni.

om du nu är EBS och behöver bara 3100 poäng kan du ju med åka till dublin via Kastrup åt bägge hållen t.ex.

Toppen