Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Hej alla! Första inlägget men lurkat och läst en längre tid.

Jag har en tur till San Francisco (med SAS, såklart (GOT-CPH-SFO)) inbokad i September månad, tillsammans med sambon. Innan dess skulle jag gärna vilja få in de 3k baspoäng som fattas för EBS, så att man kan checka in en extra väska utan kostnad osv. Jag har dessvärre inga resor inbokade i tjänsten nu framöver, så poängintänkterna därifrån = 0. Skulle gärna ta emot tips på (helst) en dagstur som bringar in 3000 poäng till så låg penning som möjligt (såklart.. ;))

Den klassiska turen är ju GOT-CPH-ATH-CPH-GOT. Även Spanien (t.ex. Alicante eller Barcelona) ger fina poäng i ekonomi som EBB. Fungerar över en dag och kan gå att få billigt om du kan kompromissa på datum.

Panik. I tillägg till ovan har jag stött på patrull vad avser incheckning av returen. Kan inte göra detta varken på SAS.se, via appen, på LH eller LX hemsidor. Tips emottages tacksamt. Jag menar att det finns stor risk att missa inchecningen (om jag kan göra den först när jag landat i Geneve) och snällt får stanna kvar i Geneve. Ngt jag verkligen inte vill då jag måste hem till min nyfödde.

Tack för input.

Vill bara uppdatera. Det gick alldeles utmärkt att checka in m.h.a. Agös råd. Vidare gick flygningen toppen. Var lite orolig rörande transfern redan innan jag flög ner och blev inte mindre oroad över att vi var sena ner på GVA. Vi taxade in till huvudbyggnaden och jag verkligen hoppades att det inte skulle bli buss in vilket det inte heller blev. Kom in i huvudterminalen och blev slussad ner till en väldigt lång korridor med rullband men tillslut hittade jag en trapp upp mot connecting flights och hamnade mitt i Tax Free butiken. Fyllde hela väskan, betalade och lubbade tillbaka mot gaten. När jag kom fram var det redan boarding (shit vad snabba dom va och städa kärran). Väl ombord kände pursern igen mig och vänlig som hon var blev det business på 1C hem. Efter en god lunch samt lite läsande landade vi före tid på Arlanda och jag var hemma till kl. 16. Allt som allt 8 timmar (åkte kl. 08 och var hemma kl. 16)

JÄKLIGT BRA JOBBAT SAS!!!

Den klassiska turen är ju GOT-CPH-ATH-CPH-GOT. Även Spanien (t.ex. Alicante eller Barcelona) ger fina poäng i ekonomi som EBB. Fungerar över en dag och kan gå att få billigt om du kan kompromissa på datum.
Såg riktigt bra ut den, tack för tipset! Innan jag hann boka damp dock ett mail ner där jag ombads flyga till Bologna nästa vecka. Så ja.. Problem solved, gratis! :)

Även Spanien (t.ex. Alicante eller Barcelona) ger fina poäng i ekonomi

Nu var det inte en mileage run utan en vanlig resa för min del för några veckor sedan. Jag fick totalt 2500 + 2500 + 625 p = 5,625 p för ARN-BCN och hem BCN-OSL-ARN. Biljetten kostade ca 3800 kr så det är inte jättebilliga, men onekligen väldigt smidiga, poäng.

Är i behov av 1500 poäng före septembers utgång och hade främst tänkt mig en dagtripp. Är billigaste och enklaste en nordisk rundtur? ARN-CPH-OSL-ARN borde ge rätt antal poäng. Något annat förslag?

SAS Milage run

Fd EBG numera EBS. Behöver hjälp hur jag blir EBG igen innan sista juni. Har idag 25600 poäng och gjort 11 resor med SAS. Tacksam för hjälp!

Fd EBG numera EBS. Behöver hjälp hur jag blir EBG igen innan sista juni. Har idag 25600 poäng och gjort 11 resor med SAS. Tacksam för hjälp!

Det anses inte vara god ton att posta samma fråga i olika trådar.

Svaret på din fråga är så klart att du behöver flyga med Star Alliance, alternativt köpa baspoäng: SAS EuroBonus Shop | SAS EuroBonus Rewards

Du kan säkert få bra hjälp av alla duktiga reseplanerare här om du talar om hur mycket tid och pengar du är villig att lägga på din Mileage Run/Segment Run, men gör du inte det kan du inte räkna med svar.

En business t.o.r till San Francisco med SAS löser ditt problem. Även om du "bara" åker från CPH så tjänar du 25 760 poäng som EBS och kommer över 50 000 poäng.

Mvh
/NotRyan

Hej,
Jag är ny medlem och hade inte riktigt koll på var jag skulle skriva inlägget. Bor i Zürich. Har du något förslag från ZRH?

Toppen