Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Ser ut som att det finns en lämplig MR till HKG när jag kikar på dagens now or never
Now or never (Kampanj på torsdagar) | Sida 266 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

ARN - HKG
2018-NOV-17 / 2018-DEC-01
13:50 - 07:10 +1

HKG - ARN
2018-NOV-18 / 2018-DEC-02
09:10 - 13:40

Pris 3996kr i GO

Vad säger ni rutinerade MR rävar...
Funkade utmärkt för mig, gav ca 3200 i höstas men fick igenom Plusgrade till Plus för ca 15000 poäng vardera riktning.

Mer info här: http://www.businessclass.se/forum/t...ong-kong-när-jag-reser-med-sas-går-det.92753/

Om jag inte flyttar till indien/kina/singapore innan sep så är jag taggad på säkra sas gold. Sas VIP var ju grymt, men kan tänka mig ”en @Agö ” med något snålare budget dock
CPH, MMX-HKG resan med öl för typ 20k t/r

Har nog platinum i qatar förnyat så behöver EBpoäng.

Gah! En massa resor som precis flyttats till efter min kvalificeringsperiod. Två transatlantiska t/r i business. Pga ett lite lugnare resår så verkar det som att jag kommer glida ner till silver ifall jag inte får ihop 6750p.

Nån som har nåt tips på antingen ett trevligt resmål eller en MR. Utgångspunkt ARN.

Tackar!

Gah! En massa resor som precis flyttats till efter min kvalificeringsperiod. Två transatlantiska t/r i business. Pga ett lite lugnare resår så verkar det som att jag kommer glida ner till silver ifall jag inte får ihop 6750p.

Nån som har nåt tips på antingen ett trevligt resmål eller en MR. Utgångspunkt ARN.

Tackar!
Skaffa AmEx Elite om du inte har det.

När i tiden tänkte du åka?
Någon form av budget? Både budget gällande pengar och tid, det ena kan vara dyrare än det andra :)

Tackar!

När i tiden tänkte du åka?
Någon form av budget? Både budget gällande pengar och tid, det ena kan vara dyrare än det andra :)
Att sätta sig på ett plan hem till NYC och tillbaka i Z kostar 17K SEK, så gärna billigare än det. :)

Helst något trevligt resmål inom Europa.
Ett par dagar max.
Budget. Helst mindre än vad det skulle kosta att köpa till baspoängen, (6750 kronor vill säga, om jag förstått den regeln rätt).
Detta är i Juli månad när jag är hemma under sommaren, därav utgångspunkt ARN.

Tack för hjälpen!

Okej.
Kolla lite ovan, om du kan positionera dig till typ got/mmx billigt och bra så kan du t.ex. försöka hitta liknande resa som @Andreas.Net gjorde.
Sen behöver du ju inte söka på just HAM, utan kanske BCN/FCO eller liknande. Blir lite åkande, men du kan komma undan billigt.

Då var årets milagerun bokad det blir : GOT-ARN-CPH-HAM-CPH-ARN-GOT 28/6 detta bör ge mig 7498 p inklusive min EBG bonus och det kommer putta mig över gränsen så att jag klarar guldet även i år.
Kostnaden blev 3563:-, rätt ok kostnad pris/poäng.

/A

Att sätta sig på ett plan hem till NYC och tillbaka i Z kostar 17K SEK, så gärna billigare än det. :)

Helst något trevligt resmål inom Europa.
Ett par dagar max.
Budget. Helst mindre än vad det skulle kosta att köpa till baspoängen, (6750 kronor vill säga, om jag förstått den regeln rätt).
Detta är i Juli månad när jag är hemma under sommaren, därav utgångspunkt ARN.

Tack för hjälpen!

Hej. Min fru saknar bara några tusen poäng för att nå Eb guld. På Sas hemsida står att man kan köpa baspoäng upp till tre månader efter brytpunkt. Poängen bakdateras 123 dagar från inköpet. Hur räknar man du eb status? Om hon passerar brytpunkt och sen köper blir det guld status från det bakdaterade datumet på inköpet då eller läggs dom bara till på nya perioden?

De läggs till den perioden som gällde 123 dagar före ditt köp. Om det gör att man skulle ha uppnått guld då så får man guld från och med den perioden.

Toppen