Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Tänkte försöka åka ARN - HKG För att dra in lite bas poäng till guld. Har dock 2 timmar innan flyget går tillbaka till Arlanda. Tror ni att det går eller är det för tight?

Sedan någon som har några tips eller något man ska tänka på? Inga visum eller sådant man behöver för detta? :)
Jag skulle ta minst en natt i Hong Kong det är ändå 12 timmar flygresa, men du kanske redan har bokat.
Lycka till !

Hej,

Skulle behöva lite tips på MR resor som kan ge mig maximal poäng för bra pris. Har Amex elite + SAS Mastercard premium. Och behöver nu 18.000 poäng till EBG, har kvalificerings period 31 oktober. Varför jag gärna vill dra in gold nu är att jag har en hel del resor framöver inbokade som är efter oktober.

Fyller 26 i sommar så har även tillgång till ungdomsbiljetter vilket jag vet att Hong Kong är ett populärt resmål för bra poäng.

Finns det någon business resa man kan åka som kan dra in dessa poäng?

Tack :)

Hej,

Skulle behöva lite tips på MR resor som kan ge mig maximal poäng för bra pris. Har Amex elite + SAS Mastercard premium. Och behöver nu 18.000 poäng till EBG, har kvalificerings period 31 oktober. Varför jag gärna vill dra in gold nu är att jag har en hel del resor framöver inbokade som är efter oktober.

Fyller 26 i sommar så har även tillgång till ungdomsbiljetter vilket jag vet att Hong Kong är ett populärt resmål för bra poäng.

Borde du inte bara behöva få in 13000 poäng om du har båda korten och alltså får 20000+12000 poäng? Sedan är ju frågan hur mycket ett EBG är värt för dig om du inte reser ofta. Men ett tips är annars att åka till Chicago för att få ihop ungefär hälften av poängen, kostar ca 2700kr i ungdom däremot måste man nog stanna över natten om jag inte tänker helt galet.

Borde du inte bara behöva få in 13000 poäng om du har båda korten och alltså får 20000+12000 poäng? Sedan är ju frågan hur mycket ett EBG är värt för dig om du inte reser ofta. Men ett tips är annars att åka till Chicago för att få ihop ungefär hälften av poängen, kostar ca 2700kr i ungdom däremot måste man nog stanna över natten om jag inte tänker helt galet.

Beställde inte korten samtidigt så får inte tillgång till 12000 poäng. Där av behöver jag lite mer :) EBG Kommer vara väldigt värde inför nästkommande år / nu i vinter. Men vill gärna ha det i år :)

Beställde inte korten samtidigt så får inte tillgång till 12000 poäng. Där av behöver jag lite mer :) EBG Kommer vara väldigt värde inför nästkommande år / nu i vinter. Men vill gärna ha det i år :)

Då förstår jag! Jag kommer själv att köra på en MR till Chicago nu i början på Maj och räknar med att få in ca 10000p för resan då jag börjar och slutar i Luleå.

Då förstår jag! Jag kommer själv att köra på en MR till Chicago nu i början på Maj och räknar med att få in ca 10000p för resan då jag börjar och slutar i Luleå.

Vilket datum kör du? :)
Hur funkar det med MR i USA, tänker på migration, ESTA osv?

Vilket datum kör du? :)
Hur funkar det med MR i USA, tänker på migration, ESTA osv?

Har inte bokat än men det verkar finnas platser kvar, hade tänkt åka kring den 29 april och hem dagen efter då med övernattning och sightseeing i Chicago. Flyget går för tillfället på 2729kr ToR från Arlanda. Jag kör på ESTA och frågar de vad man håller på med så får man förklara, jag tror då inte att man är den första som kör en MR. ;)

Det kommer nog snart en Friends&Family där du kanske kan hitta bra priser med vändande flyg till HongKong i Go eller Plus (Lörd-Sönd).
I Business har SAS bara något billigare resor under sommaren, Början av Juli till mitten Aug. Vändande plan till Hong kong kan du hitta för kring 18.000 SEK, eller om du tar hemresan (dagflyg) i Plus kring 13k.

Var nyligen kampanj på resor tilL Los Angeles för 3100 kronor tur och retur. 2 sådana resor skulle ge dig 18.000 poäng.
Du kan åka business under sommaren till SAS destinationer från ca 16.000 kronor och borde väl då dra in 18.000 poäng på detta också till de destinationer med högst intjäning (Hongkong, Shanghai, Tokyo, Miami, Los Angeles, San Francisco).

Hej,

Om du kan resa på ungdomsbiljetter så är Hongkong oslagbart skulle jag säga. Bra poängintjäning och 2800kr är standard nu när flygskatten har kommit igång. Ta en natt i HK (hotellpriser 300kr-oändligt) så får du en go helg också.

Ett annat alternativ är LA. Har själv inte provat det ännu, men gör det på lördag nästa vecka. Blir 24h i LA innan det är dags för hemfärd igen. Kostade 2900kr.

Ja, business är skönare, men det finns ingen Businessdeal som slår ungdomsbiljetter i poäng/krona.

Toppen