Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Nu har jag aldrig gjort det, och vet inte vad det kostar, men står ju på SAS sida att man kan köpa poäng om man är nära att gå upp en nivå.

"När du har loggat in kommer du att se om du kan köpa Baspoäng på grund av att du saknar maximalt 5 000 poäng för att nå Silver-status, 15 000 poäng för att nå Guld-status eller 30 000 poäng för att nå Diamant-status."
Köp Extrapoäng – nå önskat antal poäng snabbare | SAS

Om ration är detsamma som när man köper extrapoäng (200kr/1000p), så skulle ju 6000p kost 1200kr.

Nu har jag aldrig gjort det, och vet inte vad det kostar, men står ju på SAS sida att man kan köpa poäng om man är nära att gå upp en nivå.

"När du har loggat in kommer du att se om du kan köpa Baspoäng på grund av att du saknar maximalt 5 000 poäng för att nå Silver-status, 15 000 poäng för att nå Guld-status eller 30 000 poäng för att nå Diamant-status."
Köp Extrapoäng – nå önskat antal poäng snabbare | SAS

Om ration är detsamma som när man köper extrapoäng (200kr/1000p), så skulle ju 6000p kost 1200kr.

Tror ration är 1:1, dvs 1 kr per baspoäng.

När SAS börjar sälja baspoäng för 20 öre stycket, det är samma dag som de ”i princip” säger att ett Diamondkort kostar 18 000kr...

Det kommer troligen inte att hända. Varje baspoäng kostar idag 1kr, vilket på ett ganska effektivt sätt ser till att det nästan alltid är bättre/billigare att flyga in sina poäng än att köpa dem direkt. Skulle det sedan vara att man fattas något litet antal för att gå över en gräns, ja, då kan det, i några få undantagsfall vara mer ekonomiskt att faktiskt köpa dessa.

Annars är huvudregeln - köp aldrig aldrig poäng direkt från Moderskeppet!

Det kommer troligen inte att hända. Varje baspoäng kostar idag 1kr, vilket på ett ganska effektivt sätt ser till att det nästan alltid är bättre/billigare att flyga in sina poäng än att köpa dem direkt.

Sen är det väl så att du får inte köpa baspoäng förrän du kommit upp i en viss andel baspoäng redan - dvs du kan inte köpa dig hela vägen ändå.

Dock skulle det kanske kunna gå med MC Premium + Amex Elite + baspoängsköp, jag minns inte var gränsen för baspoängsköp går, men om man aldrig flyger *A (=aldrig får in flygbaspoäng) så är det lite oklart vad man ska med Eurobonusstatus till.

Tänkte försöka åka ARN - HKG För att dra in lite bas poäng till guld. Har dock 2 timmar innan flyget går tillbaka till Arlanda. Tror ni att det går eller är det för tight?

Sedan någon som har några tips eller något man ska tänka på? Inga visum eller sådant man behöver för detta? :)

Tänkte försöka åka ARN - HKG För att dra in lite bas poäng till guld. Har dock 2 timmar innan flyget går tillbaka till Arlanda. Tror ni att det går eller är det för tight?

Sedan någon som har några tips eller något man ska tänka på? Inga visum eller sådant man behöver för detta? :)
Svaret finns i den här tråden, om du pratar om SAS flygningar till/från Hong Kong.

Åka hem med vändande plan i Hong Kong när jag reser med SAS, går det? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Toppen