Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Nu har jag några idéer att utgå ifrån i alla fall! Problemet för en ovan är ju att för många av star alliance flygen finns det bara angivet `från 150p` i intjäning (på sas hemsida åtminstone). Är det så att man kan hitta exakt intjäning på respektive bolags sidor? Så att man kan räkna med att står det 2000p till miles&more så får man samma till eurobonus?

Jag är inget proffs, så nån får gärna rätta mig, men;

Nej, du kan inte utgå från att det är samma EB som poäng till M&M. Faktum är att det står på partnersidorna hur mycket du tjänar, men det är nog inte glasklart om man inte fattar hur det fungerar. Ofta är det angett i procent per bokningsklass.

Kod:
F, A (300%)
C, D, J (200%)
Z (150%)
P (100%)
.

Detta är intjäning för First och Business class för Lufthansa exempelvis.

Det innebär att en resa i bokningsklass A ger 300% av flygningens längd i miles. München - Hong Kong är 5614 miles (enligt Great Circle Mapper så avrunda till närmsta 100-tal och multiplicera med 3 = 15600 EB-poäng för den sträckan.

Det innebär att du måste veta bokningsklass och benets längd. Bokningsklass brukar gå att luska fram när man bokar. Benens längd får du kolla upp. Generellt gäller att billiga biljetter bokas i bokningsklasser med sämre intjäning.

Läs första inlägget i denna tråd så blir det nog tydligare !
Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Principen är att man oftast får en procent av antalet flygna miles (enligt gcmap t ex). Med en minimigräns som är det minsta man kan få för korta flighter.

Ahaaa... ja, jag är ingen jättevan forummänniska men det kunde man ju kanske räknat ut att första inlägget på såna här trådar är matnyttigt ! Tack igen!

Någon som gjort en Mileage Run med SAS till Hong Kong och vänt med samma plan ?
Funkade det ? Chekade ni in hemresan samtidigt som ut resan ?

Jag tänkte testa detta, då jag inte reser alls i närheten av tidigare i min nya tjänst.
Så känner jag att jag skulle vilja återkvala till EBD även nästa period.
Ha mycket fördel av att kunna ge bort ett EBG till Fru Anfield och / eller Junior Anfield då vi alltid är minst tre på resorna.
Så efter sista februari blir det att börja jaga poäng privat :)

Gjorde detta i maj. Använde enbart boardingpassen SAS-appen. Inget kladd med utskrivna boardingkort. Han med dush och frukost i SilverKris-loungen samt lite shopping innan returen.

Hallå,

Har räknat efter och behöver 15000 statuspoäng innan sista oktober för att behålla EBG. Kan ju låta enkelt men har familj och en del annat inplanerat (bl a Japan i F med Singapore Airlines i oktober) så det får nog bli någon typ av milage run eller longhaul-weekend resa under april-maj eller jul-sept.

Ni som har gjort bra deals dvs många poäng/kr eller många poäng och bra weekend destination, har ni koll på vad som kan tänkas dyka upp i form av deals framöver?

Ni som har gjort bra deals dvs många poäng/kr eller många poäng och bra weekend destination, har ni koll på vad som kan tänkas dyka upp i form av deals framöver?
Denna kanske? 9375p för 2800SEK, mycket bättre blir det inte, annars kan man ju hoppas att det blir en friends & family snart, men knappast bättre priser än dagens deal...

Ja, verkar bra. Har nollkoll på hur man hittar datum för 2800kr. Var kollar du för att hitta bästa? Obs, åker från GOT.

Toppen