Dr. Miles
Expert
Ja. Jag har inte gjort det själv på Hong Kong linjen dock.Tack för svar. Om man checkar in via telefon/app/hemsida så borde det väl gå att checka in för även hemresan innan avfärd, right?
Ja. Jag har inte gjort det själv på Hong Kong linjen dock.Tack för svar. Om man checkar in via telefon/app/hemsida så borde det väl gå att checka in för även hemresan innan avfärd, right?
SAS är rätt kinkiga på App-checkin på longhaul, vet inte om jag någonsin lyckats.Tack för svar. Om man checkar in via telefon/app/hemsida så borde det väl gå att checka in för även hemresan innan avfärd, right?
SAS är rätt kinkiga på App-checkin på longhaul, vet inte om jag någonsin lyckats.
Kanske. Men transferdisken är inte svår heller.Uppfattat. Men att checka in via disk på Arlanda för båda vägarna borde väl funka istället?
Du ska absolut inte snöa in dig på att du ska få SK-flygnummer, mycket bättre att du bokar med SQ-nummer då du är 100% säker på hur många poäng det kommer att ge till Eurobonus. Det är fortfarande operating carrier (dvs de som utför flygningen) som styr din intjäning. Flyger du med Singapore med SK-nummer så får du inte tillgodoräkna dig en flight, enbart SAS egna flighter räknas in där.(Första postningen på BC)
Ska till IAC i Adelaide 25-29:e sept, så letar flyg ToR CPH-ADL ~23/9 - 2/10 cirka. Min EBD behöver så många baspoäng per krona som möjligt och jag har suttit ett par dagar och försökt lära mig ITA Matrix samt EF nu. Tänker att så många SK-flighter som möjligt pga 25% EBG/D-bonus är bra, och B-kabin också. Det går att ta sig hela vägen med SK-flighter (code-share med SQ), och SQ-flighterna verkar vara rätt safe pga kompatibla kabin-klasser, tycker iaf jag det ser ut som (som amatör).
ITA Matrix gav mig en routing: CPH-SIN-ADL,ADL-SIN-CDG-CPH med rätt häftiga layovers i SIN dagtid (16h resp 9h), men det kan vara okej (aldrig varit där). Se bifogad bild. Pris 40 785 DKK ~= 52700 SEK. Jag estimerar mig fram till att den routingen borde ge ca 51000 baspoäng, ca 0.97 baspoäng/krona (dåligt!). Bokar jag CPH-ADL i B-kabin via sas.se landar det på ~62 000 SEK, medan bookwithmatrix ger tex 55900 SEK.
Har läst om fare basis etc här och söker då i EF på följande vis i en Fare Information-sökning: Departing CPH on 09/23/17 for ADL, Returning on 10/03/17, Ticketing on 08/14/17, Flying SK, Purchasing at CPH, Viewing in currency DKK, Validated Results
Detta ger ett par fare basis som jag behöver hjälp med att förstå. Billigaste B-kabin (Y) är ZSDK3BIZ som anges med 23260(DKK) (väsentligt bättre än 40785 DKK), men den har också rätt intressanta regler, och jag förstår inte riktigt routingen heller (Känns som någon slags öppen oceanien-och-tillbaks-fare?). Hur bokar man en resa med den fare:n (eftersom prislappen var väldigt attraktiv)? Misstänker det är ont om tillgänglighet på den fare:n på flighter. Vad är det för typ av fare? Många frågor som ni ser. Tacksam för lite guidance!
Ytterligare ett tillägga där du gjort fel antagande. Om flighten utförs av Singapore Airlines men har SK nummer så får du ingen EBG/EBD bonus på 25%. Denna bonus får du enbart om det är sas eller wideröe som utför flygningen.(Första postningen på BC)
Ska till IAC i Adelaide 25-29:e sept, så letar flyg ToR CPH-ADL ~23/9 - 2/10 cirka. Min EBD behöver så många baspoäng per krona som möjligt och jag har suttit ett par dagar och försökt lära mig ITA Matrix samt EF nu. Tänker att så många SK-flighter som möjligt pga 25% EBG/D-bonus är bra, och B-kabin också. Det går att ta sig hela vägen med SK-flighter (code-share med SQ), och SQ-flighterna verkar vara rätt safe pga kompatibla kabin-klasser, tycker iaf jag det ser ut som (som amatör).
ITA Matrix gav mig en routing: CPH-SIN-ADL,ADL-SIN-CDG-CPH med rätt häftiga layovers i SIN dagtid (16h resp 9h), men det kan vara okej (aldrig varit där). Se bifogad bild. Pris 40 785 DKK ~= 52700 SEK. Jag estimerar mig fram till att den routingen borde ge ca 51000 baspoäng, ca 0.97 baspoäng/krona (dåligt!). Bokar jag CPH-ADL i B-kabin via sas.se landar det på ~62 000 SEK, medan bookwithmatrix ger tex 55900 SEK.
Har läst om fare basis etc här och söker då i EF på följande vis i en Fare Information-sökning: Departing CPH on 09/23/17 for ADL, Returning on 10/03/17, Ticketing on 08/14/17, Flying SK, Purchasing at CPH, Viewing in currency DKK, Validated Results
Detta ger ett par fare basis som jag behöver hjälp med att förstå. Billigaste B-kabin (Y) är ZSDK3BIZ som anges med 23260(DKK) (väsentligt bättre än 40785 DKK), men den har också rätt intressanta regler, och jag förstår inte riktigt routingen heller (Känns som någon slags öppen oceanien-och-tillbaks-fare?). Hur bokar man en resa med den fare:n (eftersom prislappen var väldigt attraktiv)? Misstänker det är ont om tillgänglighet på den fare:n på flighter. Vad är det för typ av fare? Många frågor som ni ser. Tacksam för lite guidance!