agehall
Medlem
Inte enligt expertflyer iallafall.Finns det Singapore Airlines Business class bjiljett från Storbritannien till Auckland T/R för ca 20.000 SEK inkl. skatter?
Inte enligt expertflyer iallafall.Finns det Singapore Airlines Business class bjiljett från Storbritannien till Auckland T/R för ca 20.000 SEK inkl. skatter?
Precis, därför jag undrade.Inte enligt expertflyer iallafall.
Inte enligt expertflyer iallafall.
Precis, därför jag undrade.
Det behöver inte Trekker göra - han bor i MAN.Glömde av att han skulle ta sig från/till MAN också.
Det behöver inte Trekker göra - han bor i MAN.
Problemet med ditt förslag är att det inte finns några sådana priser från MAN med SQ.
SAS gör avrundningen innan man multiplicerar med 300%, det borde med andra ord bli ännu lite bättre i kalkylen med 13800 poäng för denna sträcka.MUC-ORD 4530 x 300% = 13590 (avrundas till 13 600 gissar jag)
Du har gjort mitt liv bra mycket svårare nu, denna är ju given bara jag lyckas smyga in den på något bra sätt. Resor runt £500 och i Europa är enkla men detta misstänker jag inte skulle sluta på dryga £2000 utan £4000 då jag garanterat skulle få en medresenär.....Jag var på mobilen igår så nu kan jag lägga till en del information:
NÄR KAN DU ÅKA
PERMITTED 01APR THROUGH 17APR OR 01JUL THROUGH 31AUG
OR 21NOV THROUGH 28NOV OR 18DEC THROUGH 02JAN FOR EACH
TRANSATLANTIC SECTOR. SEASON IS BASED ON TRIP DATE.
NÄR MÅSTE DU BOKA
CONFIRMED RESERVATIONS FOR ALL SECTORS ARE REQUIRED AT
LEAST 42 DAYS BEFORE DEPARTURE.
Jag tror en bra rutt som ger bra "bang for the buck" är:
MAN-FRA-MUC-ORD-BOS
MAN-FRA 2000
FRA-MUC 1000
MUC-ORD 4530 x 300% = 13590 (avrundas till 13 600 gissar jag)
ORD-BOS med UA i A klass ger bara 100% tyvärr 867 eller 900 med avrundning
Totalt 35000 t/r. Finns det billigare 35' status poäng? Ja, roligare? Hum..
En fråga på detta, kan man kallt räkna med att hinna med vändande plan från Hong Kong? Måste man gå ut landside för att passera säkerhetskontroll osv. igen innan man kommer tillbaka till planet? Det står väl bara två timmar eller så på marken? Tack.Som sagt inga problem i Hong Kong. Det går väldigt fort att klara av det formella i Hong Kong, max 30 minuter skulle jag säga.
Du behöver inte att gå till landside utan du kan gå direkt till transfer säkerhetskontroll, om du har redan boardingkort för hemresan (Hong Kong->Stockholm).En fråga på detta, kan man kallt räkna med att hinna med vändande plan från Hong Kong? Måste man gå ut landside för att passera säkerhetskontroll osv. igen innan man kommer tillbaka till planet? Det står väl bara två timmar eller så på marken? Tack.
Du behöver inte att gå till landside utan du kan gå direkt till transfer säkerhetskontroll, om du har redan boardingkort för hemresan (Hong Kong->Stockholm).
Om du inte har boardingkort för hemresan, kan du gå till transferdesk som finns före immigration och få boardingkortet där.