Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

agehall

Medlem
Vad säger tull mm när man kommer dit och åker tillbaka med vändande flyg?
Troligen ingenting. Jag har fått frågor typ två gånger - ena gången var när jag åkte till Buenos Aires och stannade en natt, då tyckte de att jag inte hade en inresestämpel när jag skulle hem, för de antog att den från dagen innan var en gammal med fel årtal. Den andra gången var när jag skulle ner till Mexico på ett möte för ett par veckor sedan - de tyckte jag hade konstigt lite bagage med mig för att vara där i tre veckor. (Jag körde tre veckor på enbart handbagage...)

Vad säger man till dom?
Precis exakt så som det är. Detta är aldrig en fråga man ska ens fundera på. Att ljuga för tull/immigration är bland det mest idiotiska man kan göra. Det leder enbart till fler frågor och trubbel.
 

Fjalar

Medlem
Har försökt leta efter en billig mileage run för 5000 poäng. Om jag förstår det så skulle en resa i plus utanför norden/baltikum med en mellanlandning kunna räcka? Någon som har något tips på hur man ska söka fram en enklast?
 
Har försökt leta efter en billig mileage run för 5000 poäng. Om jag förstår det så skulle en resa i plus utanför norden/baltikum med en mellanlandning kunna räcka? Någon som har något tips på hur man ska söka fram en enklast?
När måste du åka? Från vilken flygplats utgår du? Nuvarande status? Man kan åka t ex ARN-OSL-HAM-CPH-ARN över dagen för 2592:- (Plus saver), detta ger 4500 plus eventuell guldbonus.
 

vicce

Medlem
Jag behöver ca 12500 poäng innan sista augusti. När jag är inne på SAS hemsida och tittar på resa till New York så får jag fram en resa som kostar 5000:- men då den opereras av Wideroe en sträcka så får jag inte fram antalet poäng. Vart kan jag hitta detta? Eller någon som har ett bra tips på hur jag får ihop dessa poäng innan sista augusti och gärna över en helg, typ fredag-söndag.
 

jsn

Medlem
Wideroe räknas som SAS, så inom Norden ger den 250/500/750/1000 poäng per sträcka beroende på bokningsklass.
 

vicce

Medlem
Wideroe räknas som SAS, så inom Norden ger den 250/500/750/1000 poäng per sträcka beroende på bokningsklass.


Försökte även med att söka från CPH samt ARN men får ändå inte fram något poängsntal även om det då bara är en SAS flygning. Kollar jag på HKG från GOT så fungerar det... Så finns det något bättre verktyg än SAS egna hemsida för att se antal poäng samt bokningsklass?
 
Toppen