Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Kan hända det är lite fel forum/tråd men jag har 1h 40min på mig att skaffa EBG..... .går det?! :D
Betalat in årsavgiften för Amex Elite som i år triggar min EBG (minus 130 poäng) men poängen har inte kommit in ännu. Tyvärr var det ju så att jag inte kan köpa mina 130 baspoäng om det fattas mer än 15000 poäng, vilket det gör sålänge Amex dröjer med överföringen.

Pratat med Amex och SAS Gold Support två gånger vardera idag där Amex lovar att statusen inte ska påverkas av detta medan SAS måste se mina 20000 poäng innan de kan öppna upp för mig att köpa 130 poäng. Har ju EBG till april iom 15 mnd periodregeln men sen är det ju slut eftersom jag inte kvalade in innan 1 februari. Ganska surt.... antar att jag inte kan göra något, annat än att köpa ett EBG sen när det är dags?

Vill ju fortsätta lounga och semilive-berätta om det på forumet. :p

Kan hända det är lite fel forum/tråd men jag har 1h 40min på mig att skaffa EBG..... .går det?! :D
Betalat in årsavgiften för Amex Elite som i år triggar min EBG (minus 130 poäng) men poängen har inte kommit in ännu. Tyvärr var det ju så att jag inte kan köpa mina 130 baspoäng om det fattas mer än 15000 poäng, vilket det gör sålänge Amex dröjer med överföringen.

Pratat med Amex och SAS Gold Support två gånger vardera idag där Amex lovar att statusen inte ska påverkas av detta medan SAS måste se mina 20000 poäng innan de kan öppna upp för mig att köpa 130 poäng. Har ju EBG till april iom 15 mnd periodregeln men sen är det ju slut eftersom jag inte kvalade in innan 1 februari. Ganska surt.... antar att jag inte kan göra något, annat än att köpa ett EBG sen när det är dags?

Vill ju fortsätta lounga och semilive-berätta om det på forumet. :p
För sent nu men en mileage run hade blivit svår med den framförhållningen ;-).

Det kan mycket möjligt vara så att baspoängen från Amex baktdateras till januari (tänk att du gör en flygning i januari men får poängen i februari, der räknas på datumet du gjort flygningen). Om det blir så och du är 130 poäng kort skulle jag höra av mig till sas och fråga vad de kan göra. Finns de som fått ett guld när de varit så nära och det låter inte helt orimligt att de kan överväga att göra samma i ditt fall. Om baspoängen från Amex kommer in med transaktion i februari blir det nog svårare, om du inte tar en mileage run i sas business till typ Los Angeles direkt i februari när poängen kommit in, borde räcka för att få guld :)

Om det blir så och du är 130 poäng kort skulle jag höra av mig till sas och fråga vad de kan göra. Finns de som fått ett guld när de varit så nära och det låter inte helt orimligt att de kan överväga att göra samma i ditt fall.
Tidigare har det rapporterats att baspoängen man köper (för poäng/pengar) bakdateras 123? dagar, så om inte det ändrat sig borde väl den chansen finnas också. Eller är det så att man helt enkelt inte får köpa poäng i det läget eftersom man är mer än 15k ifrån målet i sin dåvarande period?

Tidigare har det rapporterats att baspoängen man köper (för poäng/pengar) bakdateras 123? dagar, så om inte det ändrat sig borde väl den chansen finnas också. Eller är det så att man helt enkelt inte får köpa poäng i det läget eftersom man är mer än 15k ifrån målet i sin dåvarande period?
Precis man fick inte om det var mer än 15k ifrån.
Det här var ju inte kul att vakna upp till.... Hoppas SAS / Amex kan lösa det.

806263e9fac09b5b4cf0605d2c5d71fd.jpg

Precis man fick inte om det var mer än 15k ifrån.
Att du inte fick köpa i Januari, för att du var mer än 15k ifrån är jag med på.
Det jag funderade på är om du nu, i februari, kan köpa poäng som bakdateras till förra perioden (förutsatt att du fått poängen från Amex), eller om IT-systemet inte är smart nog att titta på hur långt ifrån målet du var i den perioden som poängen i så fall skulle registreras i.

Hej Alla,

Första inlägget! Behöver 15000 p ASAP för at uppnå Guld till lägsta kostnad. Utgår från Arlanda. Tack för hjälpen alla!

Toppen